در حال بارگذاری ...
همراه با بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

ندا وفایی: نمایش «ریز جان» سیر بزرگ شدن بچه‌ها را روایت می‌کند

ندا وفایی کارگردان نمایش «ریز جان» گفت:  این نمایش یک کار عروسکی است که مراحل رشد کودکان را بیان می‌کند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، ندا وفایی کارگردان نمایش «ریز جان» که از استان قم در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شرکت کرده، گفت: این نمایش یک کار عروسکی در مورد شخصیت‌های یک شهر است که همه آن‌ها بزرگ و درشت‌هیکل هستند.

وی ادامه داد: در این نمایش به کودکان آموزش داده می‌شود که برای بزرگ شدن علاوه بر اینکه باید غذا به‌قدر کافی بخورند؛ باید مراحلی را طی کرده و همچنین کسب تجربه کنند.

وفایی با بیان اینکه اولین بار است در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شرکت می‌کند، عنوان کرد: جشنواره فرصت خوبی برای رشد و شکوفایی استعدادهای علاقه‌مند به تئاتر است.

کارگردان «ریز جان» که در بخش کودک جشنواره بیست و هفتم حضور دارد، گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اتفاق خوبی است تا به تئاتر کودک به‌صورت ویژه پرداخته شود.

وفایی در پایان یادآور شد: هادی حسنعلی نویسنده؛ محبوبه عراقی، فهیمه باروتچی، مینا مقامی‌زاده، عرفان صفری، امیرحسین عرب خراسانی، مهرانه زرگر و مهدی برقعی عروسکگردان‌های این نمایش هستند.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، یکم تا ششم تیرماه به دبیری‌ امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنر‌های نمایشی ایران، وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان بهزیستی، شهرداری همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان در حال برگزاری است.

اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/fa/ دنبال کنید.




نظرات کاربران