در حال بارگذاری ...
همراه با جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

پگاه معصومی: پیام نمایش «مبارک و آه» دوستی است

نویسنده و کارگردان نمایش «مبارک و آه» که در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد، گفت: مهم‌ترین پیام این نمایش دوستی است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، پگاه معصومی بابیان اینکه در این نمایش، مبارک قصه‌ای را برای خردسالان تعریف می‌کند، اظهار کرد: قصه در مورد دو دوست به نام‌های « آ » و « ه » است که باهم دعوا می‌کنند.

وی اضافه کرد: « آ » مغرور و خودپسند است و « ه » را اذیت می‌کند و درنهایت « ه » قهر کرده و از شهر بیرون می‌رود و در پایان نمایش با هم آشتی می‌کنند.

معصومی با بیان اینکه پیام نمایش دوستی است، تصریح کرد: «مبارک و آه» به شیوه عروسکی اجرا می‌شود و عروسک بازیگر دارد، علاوه بر این یکی از نوازندگان در نمایش مشارکت کرده و تماشاگران نیز با نمایش همراه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه « مبارک و آه» به شیوه نمایش مشارکتی کار شده است، عنوان کرد: بچه‌های خردسال باید داخل نمایش حضورداشته باشند و تجربه ثابت کرده بچه‌ها به‌شدت باهوش‌اند و نسبت به موضوعات آگاهی دارند، بنابراین نگاه‌شان ظریف، حساس و دقیق است.

این کارگردان بابیان اینکه محتوای نمایش باید برای خردسالان جذاب و رنگارنگ باشد، گفت: بچه‌ها با بازی همراه با موزیکال و نمایش‌های روحوضی و تخته حوضی این نمایش با واژه دوستی آشنا خواهند شد.

معصومی با اشاره به اینکه بچه‌ها از نمایش‌هایی مانند روحوضی و تخته‌حوضی به دورند و شخصیت‌هایی مثل مبارک و حاجی‌فیروز را نمی‌شناسند، درباره عوامل این نمایش گفت: طرح و ایده نمایش سیدحسین فدایی‌حسین؛ مشاور کارگردان فرزاد لباسی؛ مشاور خردسال آراد ترابی؛ بازیگران پگاه معصومی و سیده‌رها کرمانی؛ سرپرست گروه موسیقی فرزاد لباسی؛ نوازندگان تنبک و کاخن سیده رها کرمانی، کمانچه امیرسام بهرامیان و ملودیکا حامد ترابی هستند.

این نویسنده ادامه داد: طراح نور پدرام معصومی؛ طراح صحنه فرزاد لباسی و پگاه معصومی؛ طراح لباس و عروسک پگاه معصومی؛ شاعر ناهید باباخانیان؛ مدیر صحنه زهره جلیلی‌معز؛ ساخت دکور و عروسک یگانه عبدالملکی و منشی صحنه النا کاظمی است.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان باهدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتمادبه‌نفس فرزندان ایران‌زمین از طریق نمایش تا ششم تیرماه به دبیری امیر مشهدی‌عباس با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر همدان در حال برگزاری است.

اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/fa/ دنبال کنید.




نظرات کاربران