در حال بارگذاری ...

ابراهیم وفایی: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یک اتفاق مثبت در عرصه تئاتر رقم می‌زند

کارگردان نمایش «آخرین تقلب» که در بخش مهمان بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی نمایش کودک و نوجوان حضور دارد، این رویداد نمایشی را یک اتفاق مثبت در عرصه تئاتر می‌داند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی نمایش کودک و نوجوان، ابراهیم وفایی، کارگردان نمایش «آخرین تقلب» که در بخش مهمان این دوره از جشنواره حضور دارد، درباره محتوای این اثر، گفت: این نمایش به شخصیت حسنی می‌پردازد که در شب امتحان مشغول نوشتن تقلب است. در ادامه اما حسنی به خواب می‌رود و در عالم رؤیا باشخصیت‌های بزرگ ادبی چون فردوسی، حافظ و... روبه‌رو می‌شود که باعث تغییر رفتار و نتیجه کار او می‌شود.

او ادامه داد: این اثر متعلق به دفتر بچه‌های مسجد استان قم است که اجراهای متعددی نیز داشت و در بخش کانون مساجد نیز منتخب استان شد. «آخرین تقلب» با توجه به موضوع مفرح و آموزشی که داشت و بازیگرانی که عموماً زیر سن 18 سال بودند، اجراهای متعددی داشت و بازخوردهای مثبتی را نیز تجربه کرده است. در ادامه نیز، حضور ما در بخش مهمان و دریافت بازخوردهای مردم همدان و علاقه‌مندان به عرصه تئاتر کودک و نوجوان نیز برای ما بسیار ارزشمند است.

این کارگردان، برگزاری جشنواره بین‌المللی نمایش کودک و نوجوان را فرصتی برای آموزش از سنین پایین دانست و اظهار کرد: ازآنجایی‌که موضوع جشنواره، کودک و نوجوان است، یک اتفاق بسیار خوب و مثبت در این عرصه رقم می‌خورد زیرا این رویداد سبب شده که اساساً کودکان بتوانند از سنین پایین با استفاده از هنر، به سمت آموزش بهتر و تربیت درست سوق داده شوند.

وفایی، ایجاد تسهیلات برای افزایش اجرای آثار در بین عموم مردم را ضروری خواند و گفت: امیدوارم که این رویداد بزرگ و مثبت با اطلاع‌رسانی گسترده و ایجاد تسهیلات مناسب در راستای حضور مردم برای اجراهای عموم تقویت شود زیرا دیده شدن کارها توسط مخاطبان بیشتر، یک ضرورت و اتفاق مهم است.

او ادامه داد: امیدوارم در کنار این جشنواره، تسهیلات و امکاناتی نیز برای اجرای عموم اغلب آثار در دیگر شهرها نیز فراهم شود تا بخش‌هایی از دستاوردهای این جشنواره بتواند به سایر استان‌ها نیز منتقل شود.

دیگر عوامل نمایش «آخرین تقلب» عبارت‌اند از: نویسنده: فاطمه کیمیا؛ طراح لباس: فاطمه عبدالله‌زاده؛ طراح و مجری نور: هومن پیری؛ طراح موسیقی: حدیث صابری؛ بازیگران: محمدحسین سمیرانی، حسن حیدری، سجاد کاشفی، محمدطاها صادقی، علی‌اکبر حیدری، محمد صدرا صادقی، نیما مرادمند، احسان مرادمند، حسین اصحابی و محمدرضا زکی.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از اول تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/fa/ دنبال کنید.




نظرات کاربران