در حال بارگذاری ...
هنرمندان ایتالیایی حاضر در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان مطرح کردند:

حضور پرشور مخاطبان در سالن‌های تئاتر، شگفت‌زده‌مان کرد

دو هنرمند ایتالیایی حاضر در این دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، استقبال بی‌نظیر علاقه‌مندان برای حضور در کارگاه‌های ساخت ماسک مقوایی را بی‌نظیر خواندند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، کارگاه ساخت ماسک مقوایی (Corboard Mask) با حضور دیانا کوستا و پابلو دوران، از کشور ایتالیا، طی سه روز و برای دو گروه سنی نوجوانان و کودکان برگزار شد.

دیانا کوستا، ضمن ابراز خرسندی از حضور در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، گفت: این دومین تجربه حضور ما در همدان به شمار می‌رود و این برای ما بسیار مایه خرسندی و شادمانی است که توانستیم این جشنواره پرشور و اشتیاق را دوباره تجربه کنیم.

پابلو دوران نیز در ادامه، درباره محتوایی که در ‌کارگاه‌های این دوره به افراد آموزش داده‌شده است، بیان کرد: در این دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، دو کارگاه برای گروه بزرگ‌سال برگزار کردیم و در آن به حاضران آموختیم که چطور از مواد دورریختنی و بازیافتی ماسک‌های تئاتری تولید کنند.

او ادامه داد: همچنین کارگاه دیگری نیز برای گروه سنی خردسالان خواهیم داشت و در این ورک شاپ، به بچه‌ها می‌آموزیم که چطور احساسات متفاوت خود را با کار کردن بر روی مقوا و کاغذ نشان دهند.

این مدرس و هنرمند تئاتر تصریح کرد: تلاش ما این است که در روند برگزاری کارگاه برای کودکان خردسال، به آنان روند به تصویر کشیدن احساسات مختلف نظیر شادی و غم را نشان دهیم و به آن‌ها بیاموزیم که چطور با ایجاد تغییراتی در چهره، می‌توانند این احساسات را نشان دهند.

دوران افزود: ما در دوره قبل از کرونا نیز کارگاه‌های آموزشی در ایران داشتیم که با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان رو به رو شد بنابراین بسیار خوشحالیم که این اتفاق در این دوره از جشنواره و پس از کرونا، برای ما تکرار شده است.

او استقبال از کارگاه‌ها را بی‌نظیر خواند و اظهار کرد: استقبال در این کارگاه‌ها بی‌نظیر بود و ما بسیار از آن لذت بردیم. در کارگاهی که برای افراد نوجوان و بزرگ‌سال داشتیم، استقبال بسیار خوبی را طی دو روز برگزاری و 8 ساعت کار، شاهد بودیم تا جایی که افراد حتی در هنگام استراحت نیز دست از کار و اجرای ماسک‌ها برنمی‌داشتند و شور و اشتیاق بسیار بالایی در بین افراد وجود داشت.

این هنرمند، حضور پرشور مردم و مخاطبان در تماشای تئاتر را یک نکته مثبت و مهم خواند و گفت: یکی از نکات جالبی که در این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان دیدیم، استقبال فوق‌العاده مردم بود. بارها برای ما پیش‌آمده که شاهد بودیم در جشنواره‌های کشور ایتالیا یا اسپانیا، گروه‌ها با صندلی‌های نیمه‌خالی به اجرای نمایش می‌پردازند که قطعاً برای هنرمندان ناراحت‌کننده است، اما در ایران مسئله کاملاً متفاوت است و استقبال مردم از نمایش‌ها به‌شدت بالابود تا جایی که ما دیدیم، اکثر نمایش‌ها با حداکثر ظرفیت اجرا می‌شوند. درواقع این استقبال گرمی که از کارها می‌شود خوشحال‌کننده و بی‌نظیر است.

بر اساس این گزارش، دیانا کوستا و پابلو دوران در شرکت مشترکی به نام (Neamera) به معنای «روز جدید» فعال هستند و در این کمپانی علاوه برساخت ماسک‌های عروسکی برای تئاتر، به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تئاتر نیز می‌پردازند.

این دو هنرمند، سابقه اجرای کارگاه‌های آموزشی را علاوه بر ایران، در کشورهای ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و رومانی نیز دارند.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، باهدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتمادبه‌نفس فرزندان ایران‌زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه به دبیری‌ امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنر‌های نمایشی ایران، وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان بهزیستی، شهرداری همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان در حال برگزاری است.

اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/ دنبال کنید.




مطالب مرتبط

کارگاه «مقایسه روش بازیگری گرتوفسکی و چخوف» برگزار شد

تاکید بر اهمیت شناخت بازیگر از تمامی تکنیک‌های بازیگری
کارگاه «مقایسه روش بازیگری گرتوفسکی و چخوف» برگزار شد

تاکید بر اهمیت شناخت بازیگر از تمامی تکنیک‌های بازیگری

کارگاه تخصصی «مقایسه روش بازیگری گرتوفسکی و چخوف» با تاکید بر اهمیت شناخت بازیگر از تمامی تکنیک‌های بازیگری طی دو روز با حضور آرمن سرکیسیان برگزار شد.

|

نظرات کاربران