در حال بارگذاری ...

اجرای عمومی؛ هدیه جشنواره به 24 نمایش شرکت کننده

نشست رسانه‌ای دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران صبح امروز با حضور دکتر اسلامی، ناصر حبیبیان و تعدادی از معاونان وی برگزار شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، در این جلسه ناصر حبیبیان دبیر جشنواره دوازدهم به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره در یک سال گذشته پرداخت و طی آن درباره برگزاری بخش‌های مناطق، تفکیک دانشجویان رشته تئاتر و غیر تئاتر در این بخش، نحوه تعامل با دانشگاه‌ها و آثار منتخب توضیح داد

.دکتر اسلامی نیز با اشاره به شعار"تئاتر نوآور و آگاه، تئاتر دانشگاهی" که برای جشنواره دوازدهم برگزیده شده است، گفت:«امیدواریم این جشنواره بتواند همواره کارهای نو و خلاقی را به نمایش بگذارد. این جشنواره دو رویکرد آموزشی و پژوهشی را در تمام برنامه‌ریزی‌های خود مد نظر داشته است. امسال در شورای سیاستگذاری پیشنهاد شد که این جشنواره به سمت آموزش پیش برود، بنابراین تصمیم گرفته‌ایم به تمام 24 نمایش راه یافته به جشنواره اجرای عمومی بدهیم. در این صورت دانشجویان با ذهن راحت‌تری به کارشان ادامه می‌دهند. تعدادی از تالارهای تهران از جمله مولوی و دانشگاه هنر برای اجرای این آثار اعلام آمادگی کرده‌اند و با تعدادی دیگر نیز در حال رایزنی هستیم که در ایام جشنواره معرفی خواهند شد.»

وی حضور مدرسان خارجی و ایرانی و چاپ سه عنوان کتاب را در جشنواره امسال در ادامه رویکرد آموزشی آن عنوان کرد و در خصوص بخش بین‌الملل گفت:«امسال تلاش کردیم با همفکری سفارتخانه‌های ایران در کشورهای دیگر و ارتباط با سفارتخانه‌های کشورهای دیگر در ایران زمینه معرفی و شناسایی سطوح مختلف تئاتر دانشگاهی ایران و دانشگاه‌های خارجی را فراهم کرده‌ایم.»

این عضو شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر دانشگاهی اعلام کرد:«امسال تعدادی از اعضای هیأت انتخاب جشنواره دانشجویی اسکناپ به ایران سفر می‌کنند تا مستقیماً و در روند جشنواره آثار منتخب خود را برگزینند.»

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم در بخش دیگر صحبت‌هایش به ارتباط خوب تئاتر حرفه‌ای با تئاتر دانشگاهی اشاره کرد و از برپایی مراسم ویژه‌ای در اختتامیه برای یکی از دانشجویان دانشگاه هنر کرمان که در مسیر سفر به یکی از جشنواره‌های مناطق در اثر تصادف درگذشت خبر داد.»

دکتر اسلامی از حضور فعال و پررنگ صدای جمهوری اسلامی ایران در بخش نمایش‌های رادیویی و همچنین پوشش خبری این جشنواره قدردانی کرد.

این نشست با پرسش و پاسخ خبرنگاران در خصوص محدود بودن حمایت وزارت علوم از جشنواره‌های تئاتر، برگزاری جشنواره‌های مناسبتی، بودجه جشنواره تئاتر دانشگاهی، استفاده نکردن از سالن‌های دانشگاه‌ها و تغییر آئین‌نامه مجامع تئاتر ادامه یافت.