در حال بارگذاری ...
با حضور سرپرستان گروه‌های تعزیه‌خوانی

نشست هماهنگی سوگواره تعزیه‌خوانی شوش برگزار شد

نخستین نشست هماهنگی عوامل اجرایی سوگواره تعزیه‌خوانی شوش در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، اولین نشست هماهنگی عوامل اجرایی سوگواره تعزیه‌خوانی شوش با حضور خدیجه طالبی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش، ناجی عباسی‌نیا رئیس انجمن هنرهای نمایشی شوش، کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش و تعدادی از سرپرستان گروه‌های تعزیه‌خوانی این شهرستان برگزار شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بسیار بالای هنر تعزیه‌خوانی در شوش، اظهار کرد: با توجه به خاستگاه و ریشه تاریخی هنر تعزیه‌خوانی در این شهرستان، انتظار می‌رفت که چنین سوگواره‌هایی خیلی قبل‌تر در شوش برگزار می‌شد.

خدیجه طالبی افزود: با توجه به حجم بالای اجراهای سالیانه گروه‌های تعزیه‌خوانی این شهرستان در ماه‌های محرم و صفر و حضور این گروه‌ها در سوگواره‌های استانی و ملی می‌تواند نقطه عطفی در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این سوگواره باشد.

ناجی عباسی نیا رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی شوش نیز در این نشست گفت: گروه‌های تعزیه‌خوانی شوش برای برگزاری هر چه‌بهتر این سوگواره آمادگی کامل دارند.

در ادامه سایر افراد در خصوص هر چه باشکوه‌تر برگزاری این سوگواره به تبادل‌نظر و ارائه راهکار پرداختند.

این سوگواره در سطح شهرستانی و با حضور گروه‌های تعزیه‌خوانی شهرستان شوش در دهه دوم ماه محرم سال جاری در محل سکوی تعزیه تالار نیایش برگزار می‌شود.




نظرات کاربران