در حال بارگذاری ...
آقای وحشت مهمان رادیو نمایش شد

بررسی آثار استفن کینگ در«هزارتوی داستان»

آثار استفن کینگ در برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایران تئاتر، استفن کینگ، بدون شک یکی از بزرگترین نویسندگان معاصر به شمار می‌آید. اگر شما اهل مطالعه هم نباشید قطعا فیلم‌های بسیاری را در خاطر دارید که با اقتباس از شاهکار‌های این نویسنده بر پرده سینما و ذهن شما حک شده‌اند. از جمله این فیلم‌ها می‌توان از ر‌هایی از شاوشنگ، درخشش، مسیر سبز و میزری و بسیار فیلم دیگر نام برد.

بر اساس آماری که چند سال پیش گرفته شده آثار کینگ در سراسر جهان بیش از 350 میلیون نسخه فروش داشته‌اند. او گذشته از توانمندی‌هایش در نوشتن بسیار تند‌نویس بوده و خالق آثار بیشماری در گونه‌های مختلف ادبی از جمله رمان و داستان کوتاه بوده. کینگ بار‌ها به خاطر داستان‌هایش از جشنواره‌ها و بنیاد‌های مختلف جایزه دریافت کرده است؛ برای مثال می‌توان به یک جایزه هوگو، 15 جایزه برام استوکر و 6 جایزه انجمن فانتزی بریتانیا اشاره کرد. او در سال 2015 به خاطر یک عمر تلاش در عرصه نویسندگی، مدال ملی هنر را از انجمن ملی هنر ایالات متحده دریافت کرد.

پنجشنبه ۹ تیر ساعت ۲۱ در برنامه «هزارتوی داستان» بهناز بستاندوست داستان «خواب هاروی» نوشته کینگ را روایت کرد و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر پرداخت. زندگینامه نویسنده را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه‌کنندگی آن برعهده ژاله محمدعلی است. اگر از علاقه‌مندان ژانر وحشت و  روایتهای رازآلود مبتنی بر تحلیل‌های روانشناختی و داستان‌های استفن کینگ هستید، می‌توانید تکرار این برنامه را روز شنبه (فردا) ساعت 21 از رادیو نمایش بشنوید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران