در حال بارگذاری ...
با حضور معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی برگزار شد 

آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی نالشینه بوکان

برگزیدگان جشنواره خیابانی بوکان مشخص‌ شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان غربی، آیین اختتامیه جشنواره استانی خیابانی نالشکینه بوکان با حضور مسئولان از جمله دکتر سید محمد هاشمی معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حبیب‌زاده نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی،  علی رمضانی معاون هنری و سنمایی اداره کل، دکتر کاوه حیاک رئیس اداره هنری و سینمایی اداره کل، امید خاک‌پور مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی استان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بوکان، افشین ناصری دبیر جشنواره، منصور احمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان، ولی لطف‌دوخت کارشناس هنرهای نمایشی اداره کل و هنرمندان و علاقمندان هنرهای نمایشی و در میان حضور پرشور علاقه‌مندان و مخاطبان برگزار شد.

در این مراسم برگزیدگان به شرح زیر معرفی شدند:
بخش پوستر و بروشور:


لوح تقدیر و مبلغ یک‌میلیون تومان برای نمایش «شاعیرکانی شه‌قام» به آزاد طاهری از مهاباد اهدا شد.


بخش طراحی لباس:


لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک‌میلیون تومان برای نمایش «صد رحمت به عشق‌های قدیم» به ساریه امینی از بوکان اهدا شد.


بخش گریم:


لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک‌میلیون نمایش «غول چراغ جادو» به آسو امینی از شهرستان بوکان اهدا شد.

بخش موسیقی:


لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک‌میلیون به‌صورت مشترک هر گروه ۵۰۰ هزار تومان برای نمایش «هزاران کس» به محمد صالح‌زاده و آوات رستمی و برای نمایش «صد رحمت به عشق‌های قدیم» به شایان هادی و هوشمند شریفی از شهرستان بوکان اهدا شد.

بخش طراحی فضا:


رتبه سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک‌میلیون تومان برای نمایش «شاعیرانکانی شه‌قام» به سامان ارمی از مهاباد اهدا شد.


رتبه دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی هرکدام مبلغ یک‌میلیون و پانصد هزار تومان، مشترکا به نمایش‌های «غول چراغ جادو» صبا ریبوار از بوکان و «هزاران کس» یوسف فتحی از بوکان اهدا شد.


هیئت‌داوران برای  رتبه اول این بخش هیچ انتخابی نداشت.

بخش بازیگری مرد:


لوح تقدیر و مبلغ نقدی برای نمایش «پروانه‌های زخمی«شهرام خلیلی از نقده اهدا شد.


رتبه سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک‌میلیون برای نمایش «شاعیرانکانی شه‌قام» به مهران فقری از مهاباد اهدا شد.


رتبه دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک‌میلیون پانصد هزار تومان به خاطر بازی در نمایش‌های «امروز دیروز» و «سبقت ممنوع» به ابراهیم اسدی از بوکان اهدا شد.


رتبه اول: دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و مبلغ دو میلیون تومان به نمایش «صد رحمت به عشق‌های قدیم» هاوری رضایی از بوکان اهدا شد.

بخش بازیگری زن:


لوح تقدیر و مبلغ نقدی برای نمایش «آرش کمانگیر» به حدیث راد از ارومیه اهدا شد.


رتبه سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک‌میلیون تومان به خاطر باری در نمایش‌های «سبقت ممنوع و امروز و دیروز» خانم دلنیا عبدالهی از بوکان اهدا شد.


رتبه دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک‌میلیون و پانصد هزار تومان برای نمایش «هفتادوشش متر و نیم» به فوزیه پهلوانی از ارومیه اهدا شد.


رتبه اول: دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و مبلغ دو میلیون تومان برای نمایش «صد رحمت به عشق‌های قدیم» به نازیلا امینی از بوکان اهدا شد.

جایزه ویژه بازیگری:
هیئت‌داوران دو جایزه ویژه بازیگری را به  دو گروه بازیگران نمایش «غول چراغ جادو» و گروه بازیگران نمایش «هزاران کس» اهدا کرد.

بخش کارگردانی:

تقدیر: لوح تقدیر و جایزه نقدی برای نمایش «شاعیرانکانی شه‌قام» به سامان ارمی از مهاباد اهدا شد.


رتبه سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک‌میلیون تومان به کارگردان نمایش «هزاران کس» یوسف فتحیاز بوکان اهدا شد.


رتبه دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک‌میلیون و پانصدهزار تومان به کارگردان نمایش «غول چراغ جادو» صبا ریبوار از بوکان اهدا شد.


رتبه اول: دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و مبلغ دو میلیون به «نمایش صد رحمت به عشقای قدیم» نازیلا امینی از بوکان اهدا شد.

بخش نمایشنامه‌نویسی:


لوح تقدیر و جایزه نقدی برای نمایشنامه «شاعیرانکانی شه‌قام» ابراهیم ابراهیمی از مهاباد اهدا شد.


رتبه سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک‌میلیون تومان برای نمایش «هزاران کس» یوسف فتحی از شهرستان بوکان اهدا شد.


رتبه دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک‌میلیون و پانصد هزار تومان به نمایش «صد رحمت به عشق‌های قدیم» الناز غفاری از بوکان اهدا شد.


رتبه اول: دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون تومان به «نمایش غول چراغ جادو» خانم صبا ریبوار از بوکان اهدا شد.

آثار منتخب:

دو نمایش برگزیده «صد رحمت به عشقای قدیم» و «غول چراغ جادو» به بخش کودکان و نوجوانان جشنواره ملی شهروندی لاهیجان معرفی شدند.

همچنین این دو نمایش، در صورت پذیرش جهت شرکت در جشنواره بین‌المللی کرکوک اقلیم کردستان و بغداد و تونس توسط نژاد نجم دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کرکوک به دبیرخانه این جشنواره‌ها معرفی خواهند شد.

 

این جشنواره از ۴ الی ۶ تیر ماه ۱۴۰۱ با داوری، رامین راستی، پژمان شاهوردی، سیروس سپهری و دبیری افشین ناصری در شهرستان بوکان استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.




نظرات کاربران