در حال بارگذاری ...

کمک‌هزینه ۸۷ گروه اجرای صحنه‌ای در شهر تهران پرداخت شد

کمک‌هزینه حمایتی به ۸۷ گروه اجرای صحنه‌ای در سالن‌های دولتی و خصوصی تهران توسط انجمن هنرهای نمایشی ایران پرداخت شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، با پبگیری و تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری در خصوص حمایت از گروه‌های نمایشی، پرداخت کمک‌هزینه شورای حمایت از آثار صحنه‌ای که تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰ در سالن‌های دولتی و خصوصی روی صحنه رفته‌اند، پرداخت شد.

آخرین جلسه شورای حمایت برای اجراهایی که در زمستان ۱۴۰۰ در شهر تهران و در سالن‌های دولتی و خصوصی اجرا رفته بودند، اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شد که طبق مصوبات شورا و پیگیری‌های اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی ایران به‌منظور دریافت اعتبار برای آثار صحنه‌ای، روز گذشته (شنبه ۱۱ تیر)، برای ۸۷ اثر نمایشی، جمعاً مبلغ ۱۵٫۰۶۳٫۰۵۰٫۰۰۰ هزار ریال کمک‌هزینه پرداخت‌شده است.

کمک‌هزینه ذکرشده بخشی حمایتی بوده و بخشی دیگر شامل جبران ۵۰ درصد ظرفیت خالی در روزهای شیوع ویروس کرونا است. 

کمک‌هزینه ۸۷ اثر نمایشی که مدارک‌شان کامل بود، پرداخت شد و تعدادی از آثار که از شرایط مصوبه حمایتی برخوردارند و نیازمند تکمیل مدارک هستند تا پایان هفته، نهایی و توسط انجمن هنرهای نمایشی ایران پرداخت خواهد شد.

کمک‌هزینه حمایتی ۵۰ درصد ظرفیت خالی سالن‌ها تنها شامل اجراهایی است که تا یکم دی‌ماه ۱۴۰۰ روی صحنه رفته‌اند و نمایش‌هایی که بعد از این تاریخ اجرا شده‌اند، شامل این کمک‌هزینه نمی‌شوند.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی از  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت پیام پر از مهر و محبت تان برای خانواده نجیب و ارزشمند تئاتر نه تنها ایجاد انگیزه دوچندان و مضاعف در آغاز سال جدید شد بلکه مهر تایید آن شورا به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هدایت امور فرهنگی در ...

|

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

رییس جمهور در نشستی صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر:

توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی برای کشور است
رییس جمهور در نشستی صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر:

توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی برای کشور است

رئیس جمهور توانمندی فرهنگی را همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر مهم اقتدارآفرینی برای کشور دانست و گفت: تلاش جوانان کشور برای پیشرفت‌های فناورانه نیز همچون افتخارآفرینی‌های دوران دفاع مقدس قابلیت بالایی برای به تصویر کشیده شدن دارند.

|

نظرات کاربران