در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کشور

سومین سالن اختصاصی نمایش استان مرکزی در دلیجان افتتاح شد

بزرگ‌ترین و سومین سالن اختصاصی نمایش (بلک باکس) استان مرکزی با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان در شهر دلیجان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از استان مرکزی، مراسم افتتاح سالن بلک باکس شهر دلیجان با حضور کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی کشور)، سینا دلشادی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان)، علیرضا سلیمی (عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی)، مسئولان شهرستان، خیرین و مدیران شرکت‌های صنعتی و هنرمندان و عزت‌الله رمضانی‌فر از بازیگران پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، عصر دوشنبه ۱۳ تیر برگزار شد.

کاظم نظری در حاشیه این مراسم، در جمع خبرنگاران گفت: «ساخت سالن‌های نمایش با تجهیزات کامل، بستر حضور گروه‌های حرفه‌ای و تبادلات فرهنگی در استان‌های مختلف را فراهم می‌کند«.

وی افزود: «خیرهای فرهنگی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه فرهنگ و هنر هستند.»
سالن بلک باکس دلیجان، یکی از  بزرگ‌ترین سالن‌های بلک باکس استان با ظرفیت صندلی ۱۵۰ نفر و متراژ ۲۲۰ مترمربع و سومین سالن پس از شهرهای اراک و ساوه است.
از زیرساخت‌ها و تجهیزات این سالن می‌توان به نصب یک‌صد پرژکتور اشاره کرد که در کنار پیشرفته‌ترین دستگاه تخصصی تنظیم نور و ۱۲ پرژکتور تخصصی، این سالن را به مجموعه‌ای منحصربه‌فرد در استان تبدیل می‌کند.
نکته مهم دیگر این سالن، قابلیت جابه‌جایی و تنظیم صندلی‌ها و سکوها، بر اساس نوع برنامه فرهنگی هنری است که این سالن را به یک مجموعه چندمنظوره تبدیل می‌کند.
همچنین اتاق فرمان تخصصی تنظیم نور و صوت خارج از سالن واقع‌ شده و دارای اتاق انتظار و باجه فروش بلیت مجزاست.

برای ساخت این سالن، مبلغ ۸ میلیارد ریال هزینه شده‌ که ۳ میلیارد از اعتبارات دولتی و ۵ میلیارد ریال از مساعدت شرکت‌ها و خیرین تأمین‌ شده است.




نظرات کاربران