در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با بازیگر نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت»

تینو صالحی: نقشِ شخصیتی چندگانه را بازی می‌کنم

تینو صالحی، بازیگر نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت»، نقش خود را در این اثر چندگانه معرفی کرد که به فراخور روند دراماتیک نمایشنامه طراحی شده‌ است.

به گزارش ایران تئاتر، تینو صالحی، بازیگر «چه کسی جوجه تیغی را کشت»، به نویسندگی و کارگردانی بهرام افشاری که از 14 اردیبهشت در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است، درباره نقش خود در این نمایش، توضیحاتی را داد.

او در واکنش به این پرسش که چرا برخی از بازیگران خوب و موفقِ تئاتر، جایگاه مناسب خود را در سینما به دست نیاورده‌اند، گفت: «طبق تجربه شخصی، نادیده گرفته شدن برخی استعدادها در سینما، در هر برهه و زمانی، دلایلی متفاوت داشته‌ است. به طور مثال به‌شخصه زمانی که مشغول به فعالیت در عرصه بازیگری شدم، انتخاب بازیگر براساس چهره، قد و ... بود.»

این بازیگر افزود: «قدبلند بودن چالشی بود که به دلیل آن تا مدت‌ها پیشنهاد بازی در بعضی از نقش‌ها به من نمی‌شد یا بازیگران شخصیت‌های مقابل که قد کوتاه‌تری داشتند، باعث کنسل شدن حضور من در پروژه‌های تصویری می‌شدند.»

صالحی ادامه داد: «البته به نظرم در گذشته، فیلمبردارهای قدیمی، به دلیل راحت‌تر کردن کار خودشان، بازیگران را هم‌قد می‌گرفتند. ولی خوشبختانه اکنون این‌گونه نیست و داشتنِ قد بلند، نقش‌ها را محدود نمی‌کند، چراکه فیلمبردارهای جوان‌تر، وارد سینما شده‌اند و قد بلند را معضل نمی‌دانند.»

بازیگر فیلم «روز صفر» ادامه داد: «امروزه انتخاب بازیگر از حالت تست عمومی، انتخاب نابازیگر و برخی مناسبات این چنینی خارج شده‌ است و گرایش کارگردانان به انتخاب بازیگر از تئاتر بیشتر شده که این موضوع باعث بهبود اوضاع برای بازیگران خواهد شد.»

او افزود: «در چند سال اخیر من هم مانند دیگر بازیگرانی که از تئاتر جذب سینما شده‌اند، به مرور و آهسته در سریال‌های تلویزیونی و سینما به ایفای نقش پرداخته‌ام.»

بازیگر نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» گفت: «جای امیدواری است که در حال حاضر مانند سابق برای انتخاب بازیگر به فیزیک و ظاهر توجه چندانی نمی‌شود. به طور مثال، با توجه به رویه گذشته، بیشتر سوپراستارهای سینمای ما، قدکوتاه هستند.»

این بازیگر و کارگردان تئاتر ادامه داد: «بازیگری تئاتر خیلی سخت است اما لزوما این چنین نیست که اگر روی صحنه موفق شدی، درهای سینما و تلویزیون هم برایت باز شود.»

او درباره استقبال مخاطبان از نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» گفت: «مردم همیشه کارهای کمدی را دوست داشته‌اند البته که تنها کمدی بودن شرط فروش و استقبال مخاطب از آثار نیست و ما تاکنون شاهد آثار کمدی که نمی‌فروشد نیز بوده‌ایم ولی قطعا کار خوب مورد توجه قرار می‌گیرد.»

صالحی با اشاره به شخصیتی که در نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» بازی می‌کند، افزود: «شخصیتی که در نمایش بازی می‌کنم، چندگانه نوشته شده‌ و به فراخور روند دراماتیک نمایشنامه طراحی شده‌ است.»

این بازیگر ریتم را از ویژگی‌های خوب نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» دانست و ادامه داد: «من و بهرام افشاری از گذشته و در آثار متفاوتی با هم بازی کرده‌ایم و شناخت‌مان از یکدیگر منجر به هماهنگی، ریتم خوب و پاس‌کاری به موقع دیالوگ‌ها روی صحنه است.»

تینو صالحی در پایان گفت: «کار کردن در تماشاخانه‌های خصوصی بسیار سخت است. بسیاری از کارها در طول اجرا با ضرر مالی زیادی مواجه می‌شوند که امیدوارم اداره‌کل هنرهای نمایشی به حمایت از گروه‌های اجرایی بپردازد. زیرا نبود حمایت، باعث نابودی بخش عظیمی از تئاتر می‌شود.»




مطالب مرتبط

​سه نمایش جدید در پردیس تئاتر شهرزاد

​سه نمایش جدید در پردیس تئاتر شهرزاد

پردیس تئاتر شهرزاد در اردیبهشت میزبان سه نمایش متفاوت است؛ نمایش‌های «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت»، نمایش موزیکال «بیژن و منیژه» و نمایش «آن‌ها دروغ می‌گویند» در این مجموعه روی صحنه می‌روند.

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

نظرات کاربران