در حال بارگذاری ...
احترام برومند خبر داد

فعالیت‌های نمایشی، سینما و زندگی داوود رشیدی کتاب می‌شود

احترام برومند، هم‌زمان با سالروز تولد داوود رشیدی، خبر می‌دهد کتابی درباره این کارگردان و بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران نوشته شده است که به‌زودی به چاپ خواهد رسید.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایسنا، این هنرمند پیشکسوت می‌گوید: «خوشبختانه سال گذشته توانستیم به همت آقای منصور خلج که درباره دیگر هنرمندان هم آثاری را منتشر کرده‌اند، زندگی‌نامه هنری آقای رشیدی را آماده کنیم.»

او ادامه می‌دهد: «این کتاب بیشتر بر فعالیت‌های نمایشی آقای رشیدی تمرکز دارد اما مطالبی هم درباره سال‌های آغازین فعالیت ایشان در سینما و نیز زندگی خصوصی‌شان دارد.»

برومند درباره زمان انتشار این کتاب توضیح می‌دهد: «کتاب آماده‌ شده و قرار است به همت انجمن نمایش منتشر شود. خیلی علاقه‌مند بودیم این کتاب همزمان با سالروز تولد ایشان رونمایی شود ولی به دلیل تغییر و تحولات اداره کل هنرهای نمایشی و جابه‌جایی مدیران، طبیعتاً انتشار این کتاب هم مدتی به تأخیر می‌افتد اما امیدواریم و پیگیریم که این کتاب همزمان با ۵ شهریورماه، سالروز درگذشت ایشان منتشر شود.»

او که بعد از درگذشت داوود رشیدی، نشان این هنرمند را به یاد او و در سالروز درگذشتش به بعضی چهره‌های فرهنگی و هنری اهدا می‌کرد، درباره تداوم این برنامه نیز می‌گوید: «در سه سال گذشته، کرونا، اجازه نداد که این برنامه را برگزار کنیم و حالا هم مشکلات دیگری هست که بهتر دیدیم امسال هم این برنامه برگزار نشود. به‌هرحال کسانی که از دنیا می‌روند، اگر کار مؤثری انجام داده باشند، نام‌شان باقی می‌ماند.»

برومند همچنین خشنود است که به همت موزه سینما بخشی از وسایل داوود رشیدی در ویترینی که به نام این هنرمند نام‌گذاری شده است، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار
گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار

مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر و نویسنده کتاب «صد نقد، صد اجرا»می‌گوید نسلی که الان تئاتر کار می‌کند شاید هیچ‌وقت نتوانسته کارگردانان قدیمی ایران را که به رشد و اعتلای این عرصه کمک کرده‌اند، خوب بشناسد و حتی با سبک کارشان آشنا شود؛ بنابراین تلاش کردم با بررسی و ...

|

زندگی هنری ادنا زینلیان کتاب شد

زندگی هنری ادنا زینلیان کتاب شد

کتاب «صحنه عشق من است» که به زندگی و فعالیت‌های ادنا زینلیان هنرمند و مدرس تئاتر در حوزه طراحی لباس می‌پردازد به‌زودی منتشر خواهد شد.

|

نظرات کاربران