در حال بارگذاری ...

اکبر قهرمانی: تئاتر صاحبدلان راوی اندیشه، ایمان و اعتقاد است

اکبر قهرمانی از هنرمندان حاضر در دوازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان با نمایش خیابانی «جوانمرد قصاب» می‌گوید: این رویداد راوی اندیشه، ایمان و اعتقاد و فعالیت من و گروهم نیز در این مجال بر همین سه اصل استوار است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از هنر آنلاین، اکبر قهرمانی از هنرمندان حاضر در دوازدهمین دوره رویداد تئاتر صاحبدلان درباره اثر خود گفت: به همراه گروه خود با یک نمایش خیابانی در این دوره حضور داریم و درباره محتوای نمایش «جوانمرد قصاب» باید بگویم داستان کنیزی است که در چند نوبت گوشت را به درخواست ارباب خود عوض می‌کند و مورد قهر قرار می‌گیرد و از طرفی قصاب از عصبانیت به کنیز غضب می‌کند.

او افزود: حضرت علی در کوچه کنیز را می‌بیند و پیش قصاب وساطت می‌کند اما قصاب از عصبانیت حضرت علی(ع) را هول می‌دهد. قنبر غلام حضرت وصف و مدح مولا می‌کند و وقتی قصاب می‌فهمد به مولا اهانت کرده و او را هول داده، دست خود را از شرمندگی قطع می‌کند که از کرامت حضرت علی خدا به او دستی تازه می‌دهد.

این فعال عرصه تئاتر با اشاره به اینکه نمایش «جوانمرد قطاب» به شیوه تعزیه اجرا می‌شود و به‌طورکلی از نمادهای این هنر فاخر بهره می‌برد، بیان کرد: از بازیگران عاشق، توانمند و معتقد در این نمایش دعوت به عمل‌آوردم تا کاری درخور شأن مولا را به ثبت برسانند.

قهرمانی درباره رویکردهای خود از حضور در رویداد تئاتر صاحبدلان گفت: رویداد تئاتر صاحبدلان راوی اندیشه، ایمان و اعتقاد است و فعالیت من و گروهم در این مجال بر همین سه اصل استوار است.

این نویسنده و کارگردان نمایش‌های خیابانی با اشاره به تلاش‌های به انجام‌رسیده در مسیر حفظ چنین فعالیت‌هایی اذعان داشت: یکی از اتفاق‌های بسیار مهم که امسال شاهد آنیم، نگاه مدیران برگزارکننده و متولیان امر برای برپایی ارزشمند این رویداد دینی و مذهبی در کشور است.

او تصریح کرد: سال‌هاست در این رویداد با افتخار در کنار مدیر دلسوز کانون تئاتر دینی کشور آقای فرهنگ حضوری فعال داشته و می‌دانم که ایشان تا این لحظه اجازه ندادند چراغ رویداد تئاتر صاحبدلان خاموش بماند و امروز شاهد این هستیم که این رویداد در حال به ثمر نشستن است و با بین‌المللی شدن به درختی تنومند و پربار تبدیل خواهد شد.

قهرمانی در خاتمه اظهار داشت: می‌دانم که مدیر کانون تئاتر دینی کشور سال‌هاست در تلاش است با تکیه‌بر تحقیق و اطلاعاتی که در این راه به دست آورده‌ است، این رویداد را برای نخستین بار در سطح بین‌المللی برگزار کند که قطعاً نتیجه آن ماندگار خواهد بود و این تبادل بین‌المللی ازنظر من نمونه‌ای از شکل‌گیری اتحاد، دوستی و ترویج مکتبی ارزشمند است که به زودی شاهد تبلور آن خواهیم بود.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با پیشکسوت تئاتر و نمایش خیابانی

محمود فرهنگ: از ظرفیت جشنواره‌های منطقه‌ای، برای آموزش بهره ببریم
گفت‌و‌گو با پیشکسوت تئاتر و نمایش خیابانی

محمود فرهنگ: از ظرفیت جشنواره‌های منطقه‌ای، برای آموزش بهره ببریم

محمود فرهنگ، هنرمند پیشکسوت نمایش خیابانی و داور جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس (شیراز)، براین باور است که باید از ظرفیت چنین رویدادهایی برای آموزش و ارتقای کیفی آثار هنرمندان شهرستان‌های سراسر کشور بهره برد.

|

کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می‌کند

اجرای «سوگواره یاس کبود» به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س)
کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می‌کند

اجرای «سوگواره یاس کبود» به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س)

مجلس شبیه‌خوانی حضرت زهرا(س) و اجرای خیابانی «بشنو از فاطمه (س)» در قالب ویژه‌برنامه «سوگواره یاس کبود» اداره کل هنرهای نمایشی در روزهای شنبه 25، یکشنبه 26 و دوشنبه 27 آذر، همزمان با ایام فاطمیه در محوطه باز تئاتر شهر برگزار می‌شود.

|

نظرات کاربران