در حال بارگذاری ...

اجرایی مشارکتی ویژه کودکان در باغ فرهنگسرای نیاوران

«آزمایشگاه جنگلی پروفسور پوآرت» با مشارکت کودک و خانواده در باغ فرهنگسرای نیاوران در حال برگزاری است.

به گزارش ایران تئاتر، اجرای آزمایشگاهی، تجربه‌نگاری و نظریه‌بنیان «آزمایشگاه جنگلی پروفسور پوآرت» این روزها در باغ فرهنگسرای نیاوران با محوریت حضور خانوادگی با ترکیب هنرهای اجرایی در قالب مشارکت کودک و خانواده در حال اجراست.


اجرای آزمایشگاه جنگلی باهمراهی خانواده و کودک با رویکرد طبیعت‌گردی، پرنده‌نگری، روانشناسی و هنرهای ترکیبی طراحی شده است که خود مخاطبان اجراگران اصلی این اجرا سازی می‌شوند و در طول اجراسازی خود به پروفسور پوآرت کمک می‌کنند تا به مفهوم احترام به محیط زیست و چگونگی زیست در طبیعت برسند و این اجرا در واقع هم فرایند‌محور است که تمام موارد اجرا‌ توسط همه انجام می‌شود و محصول‌محور که با ترکیب آموزش‌های غیرمستقیمی که کودکان مواجه می‌شوند با آن به خروجی اجرایی می‌رسند.
در بخش روانشناسی اجرا که توسط فرزانه رستم‌زاده در قالب شخصیت سرخ‌پوست برگزار می‌شود با فرم‌هایی که از قبل مخاطبان در مورد کودکان پر کرده‌اند، بازی‌های متناسب با ویژگی هر یک از کودکان اجرا می‌شود. (به صورت گروهی و در موارد خاص به صورت انفرادی متناسب با آن کودک).
در بخش هدایت نمایشی از داستان‌سازی تا اجراسازی داستان با هدایت بهاره صاحبی و فاطمه حجازی انجام می شود که با خط کلی کودکان داستانی را می‌سازند و با زیست تجربه آن روزشان را کامل می‌کنند وبه یک خروجی اجرایی می‌رسانند.
در بخش نقاشی و تجسمی طراحی دکور به صورت نقاشی روی پرده و اکساسوارها با هدایت تیم تجسمی کوثرالسادات موسوی ،فاطمه زایا و الناز هاشم‌منیری انجام می‌شود.
در بخش طبیعت‌گردی با هدایت محمدرضا رحیمی آشنایی با لوازم طبیعت زندگی در شرایط سخت و چگونگی حفظ بقا کار می‌شود. 
در بخش پرنده‌نگری با هدایت ندا کوهی با توجه به محیط فرهنگسرای نیاوران با وجود گونه‌های مختلف پرنده آشنا می‌شوند و در نهایت اطلاعات این دو بخش طبیعت و پرنده‌نگری با هدایت نمایش خلاق یک داستان واحد ساخته می‌شود و با بخش تجسمی یک خروجی اجرایی ایجاد می‌شود.
عوامل اجرایی این پروژه پژوهشی عبارت‌اند از: تولید مشترک آزمایشگاه تماشاگران تئاتر نارنجی، آکومان، مجری طرح: آکومان، مشاوراجرایی: دکتر میرعلی‌رضا دریابیگی، اجراگران آزمایشگاه: بخش نمایش خلاق:بهاره صاحبی، فاطمه سادات حجازی،طبیعت‌گردی: محمدرضا رحیمی، پرنده‌نگری: ندا کوهی، تجسمی: فهیمه اکبری، سارا بیستونی، کوثر‌السادات موسوی، فاطمه زایا، مریم فهیمی، سارا پوران، الناز هاشم منیری و آرزو صدری، دستیار اجرا: نیلوفر خادم خصال، طراح پوستر: فهیمه اکبری، تیزر و خلاقیت تصویری: ساناز آریان، طراح لباس: بهاره صاحبی، عکس: کوثرالسادات موسوی، روانشناس آزمایشگاه: فرزانه رستم‌زاده. 
گفتنی است اجرای این پروژه، هر هفته ساعت ۱۰صبح در باغ فرهنگسرای نیاوران خواهد‌ بود و علاقه‌مندان می‌توانند برای آشنایی بیشتر با شماره  ۰۹۳۶۲۴۹۴۵۸۸ تماس بگیرند.




مطالب مرتبط

به میزبانی فرهنگسرای نیاوران

«دنیا پیره‌مرد است» ویژه بانوان اجرا می‌شود
به میزبانی فرهنگسرای نیاوران

«دنیا پیره‌مرد است» ویژه بانوان اجرا می‌شود

در روز‌های پایانی پاییز و مصادف با ایام فاطمیه، نوانمایش «دنیا پیره‌مرد است» به تهیه‌کنندگی گروه فرهنگی-هنری ریاحین با همکاری فرهنگسرای نیاوران و صندوق اعتباری هنر در سالن خلیج فارس روی صحنه می‌رود.

|

نظرات کاربران