در حال بارگذاری ...
به میزبانی فرهنگسرای نیاوران

دومین دوره جشنواره فرهنگی و هنری یاریگران زندگی برگزار می‌شود

اول تا سوم مردادماه دومین جشنواره یاریگران زندگی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل این دفتر اعلام کرد: دومین دوره جشنواره یاریگران زندگی – بخش فرهنگ و هنر با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد در رشته‌های نقاشی، عکس، پوستر، شعر، نمایشنامه‌نویسی، روزهای شنبه تا دوشنبه اول تا سوم مردادماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

اسماعیلی افزود: طرح «یاریگران زندگی» در راستای اولویت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و به‌منظور تحقق راهبرد نوین بهره‌گیری از هم‌افزایی نیروی عظیم مردمی و با شعار اجتماعی شدن فرآیند کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود که نخستین دوره آن در سال ۱۳۹۹ در رشته‌های مختلفی اجرا شد.

اسماعیلی ادامه داد: بر اساس نتایج حاصل از برگزاری دوره نخست و با توجه به میزان بالای مشارکت جوانان و نوجوانان در حوزه فرهنگ و هنر، شورای سیاست‌گذاری تصمیم بر آن گرفت تا دومین دوره جشنواره متمرکز بر اجرای برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی و هنری و مجری آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

او سپس به تشریح محورهای این طرح پرداخته و گفت: جشنواره یاریگران زندگی با نگاه فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محورهای مهارت‌های زندگی مثل خودآگاهی، مهارت‌های ارتباطی، مهارت حل مسئله، مهارت تصمیم‌گیری، مهارت مقابله با هیجانات منفی، روش‌های کنترل استرس، مهارت تفکر خلاق همچنین مهر والدین به فرزندان و عشق به والدین برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش با اشاره به رویکردها و اهداف این طرح گفت: از اهداف مهم این طرح آشنایی هنرمندان و تولیدکنندگان عرصه‌ فرهنگ و هنر با گفتمان یاریگران زندگی، جمع‌آوری آثار تولیدشده سراسر کشور با موضوع توانمندسازی و آموزش مهارت‌های زندگی به گروه‌های مخاطب، ایجاد توجه و نگاه ویژه به موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، ارتقاء سطح دانش و فرهنگ عمومی جامعه نسبت به مسئله اعتیاد به مواد مخدر، بسترسازی در جهت مشارکت مردم در طرح یاریگران زندگی، فراهم‌سازی بستر مناسب برای ایفای نقش هنرمندان در آموزش و فرهنگ‌سازی به‌عنوان عناصر اصلی امر پیشگیری، ارزیابی آثار و تولیدات به‌منظور تعیین گروه‌های مرجع هنری برای تولیدات و آثار آینده، برقراری ارتباط مؤثر ستاد با مؤسسات هنری و هنرمندان در سراسر کشور از اهداف مهم این طرح می‌باشد.

لازم به ذکراست نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره از تاریخ اول تا سوم مردادماه در نگارخانه فرهنگسرای نیاوران هر روز از ساعت 9 صبح تا 20 دایر است و مراسم تجلیل از هنرمندان برگزیده روز دوشنبه سوم مردادماه ساعت 17 در محل سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

تشریح برنامه‌های دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ در سال 1403

توانمندسازی افراد با هدف ایجاد جامعه‌ای قدرتمند و مولد
تشریح برنامه‌های دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ در سال 1403

توانمندسازی افراد با هدف ایجاد جامعه‌ای قدرتمند و مولد

محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل دفتر آموزش وزارت فرهنگ می‌گوید مأموریت اصلی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری به‌عنوان مرجع تخصصی در نظام آموزش فرهنگ و هنر کشور، توانمندسازی افراد از طریق توسعه آموزش‌های هنری برای ایجاد جامعه‌ای قدرتمند و مولد و نزدیک کردن محیط اجتماعی ...

|

گفت‌وگو با ماهیار چرمچی، نویسنده و کارگردان

«گناه مشترک»؛ بازسازی چند تابلوی نقاشی روی صحنه
گفت‌وگو با ماهیار چرمچی، نویسنده و کارگردان

«گناه مشترک»؛ بازسازی چند تابلوی نقاشی روی صحنه

ماهیار چرمچی، نویسنده، طراح و کارگردان، نمایش «گناه مشترک» را اثری زنانه و پرسشگر معرفی کرد که در برخی از صحنه‌های آن به بازسازی چندین تابلوی مهم تاریخ نقاشی پرداخته می‌شود.

|

به میزبانی فرهنگسرای نیاوران

«دنیا پیره‌مرد است» ویژه بانوان اجرا می‌شود
به میزبانی فرهنگسرای نیاوران

«دنیا پیره‌مرد است» ویژه بانوان اجرا می‌شود

در روز‌های پایانی پاییز و مصادف با ایام فاطمیه، نوانمایش «دنیا پیره‌مرد است» به تهیه‌کنندگی گروه فرهنگی-هنری ریاحین با همکاری فرهنگسرای نیاوران و صندوق اعتباری هنر در سالن خلیج فارس روی صحنه می‌رود.

|

پرهیز درام‌نویسان زن از الگوهای مردانه

پرهیز درام‌نویسان زن از الگوهای مردانه

سیمین امیریان: من در زمینه تأثیر حضور بانوان در عرصه هنرهای نمایشی به‌ویژه در بخش نمایشنامه‌نویسی بر این باورم که جامعه‌ای که پروسه پیشرفت را طی کرده و به شناخت درستی از جایگاه شخصیت‌های اجتماعی ...

|

نظرات کاربران