در حال بارگذاری ...
با استقبال مخاطبان

«مبارک در ژاپن» تا پنجم مرداد می‌ماند

اجرای نمایش «مبارک در ژاپن» به کارگردانی علی فتحعلی که از نخستین روز تیرماه در تماشاخانه‌ سنگلج روی صحنه رفته بود، به دلیل استقبال‌ تماشاگران از این نمایش کمدی تا روز ۵ مرداد تمدید شد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «مبارک در ژاپن» به نویسندگی و کارگردانی علی فتحعلی که پیش از این در اغلب شهرهای ایران اجرا شده بود، با استقبال دوستداران نمایش‌های آیینی و سنتی روبه‌رو شد و به همین دلیل اجراهای آن در تماشاخانه‌ سنگلج تا روز پنجم مردادماه تمدید شد.

در خلاصه ‌داستان این نمایش آمده: «در دهه‌ شصت، پس از تعطیلی سالن‌های نمایش در لاله‌زار، برخی هنرمندان جهت امرار معاش به همراه یک موج اجتماعی راهی ژاپن شده‌اند اما آن‌جا با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند.»

محمد کارت به تماشای «مبارک در ژاپن» نشست

محمد کارت (کارگردان سریال «یاغی») و جمعی دیگر از هنرمندان عرصه‌ سینما، تئاتر و تلویزیون، در اجرای ویژه‌ هنرمندان به تماشای نمایش «مبارک در ژاپن» نشستند.

نمایش «مبارک در ژاپن» که از آغاز اجراها تاکنون با استقبال خوب تماشاگران، هنرمندان و منتقدان روبه‌رو شده، روز 28 تیرماه میزبان بسیاری از نام‌ها و چهره‌های عرصه‌ی هنرهای تصویری و نمایشی از جمله محمد کارت، فرهاد بشارتی، میثم یوسفی، سیاوش خادم‌حسینی، فرشید زارعی‌فر، اکبر مددی‌مهر، رضا نعمتیان، علی شاه‌صفی، مهدی فرد، بهارک بابک و نجمه نجم بود.

محمد کارت در پایان نمایش روی صحنه آمد و ضمن قدردانی از گروه اجرایی، دقایق کوتاهی به بیان خاطره‌ای از بازی در نمایش‌های سیاه‌بازی پرداخت. او ابراز داشت: «شاید آقای داداشی به خاطر نداشته باشند. من سال 88 که از شیراز به تهران آمده بودم، ایشان تئاتر «بیژن و منیژه» را به کارگردانی استاد داوود فتحعلی‌بیگی کار می‌کردند. من دو ماه در آن نمایش دستیار مدیر صحنه بودم و آقای فتحعلی‌بیگی لطف کردند به من یک نقش کوچک دادند. نمایش یک صحنه‌ کاروانسرا داشت که آن‌جا دیالوگی داشتم. دیالوگم این بود که پای آقای داداشی به من می‌خورد و من می‌گفتم «هوی!». باورتان نمی‌شود، آن شب‌ها که من از تئاتر شیراز آمده بودم به سالن سنگلج که در آن هزاران خاطره ثبت شده و قلب‌های مهم کار کرده‌اند، هر شب خدا را شکر می‌کردم که در کنار این بزرگان هستم.»

این مستندساز و کارگردان سینمای داستانی در ادامه رو به کارگردان و گروه اجرایی گفت: «امیدوارم همیشه سالم و پویا باشید. بزرگی شما که پای کارتان ایستاده‌اید، واقعاً به ما چیزهای زیادی یاد می‌دهد و امیدوارم فعالیت‌تان استمرار داشته باشد.»

همچنین بسیاری از هنرمندان دیگر تاکنون به تماشای نمایش «مبارک در ژاپن» نشسته‌اند که از آن میان می‌توان به کاظم هژیرآزاد، عبدالرضا اکبری، رامین پرچمی، خسرو احمدی، احمد امینی، آناهیتا همتی، آتش تقی‌پور، علی یداللهی، محسن افشار، حمید گلی، مختار سائقی، جواد انصافی، سیمین آزادی، نازنین پرتوی‌زاده، رهام مخدومی، گیتا بهادری، داوود فتحعلی‌بیگی، هادی مرزبان، لیلا میرزایی، محسن دارسنج، زهرا کولی‌وند، ناصر شیرمحمدی و محمد یعقوبی اشاره کرد.

«حمید گلی» درباره‌ی این نمایش گفته است: «این نمایش را خیلی دوست داشتم، چون ما را کمی به گذشته می‌برد و احساس خوبی به آدم دست می‌دهد. فکر می‌کنم جمع‌شدن بزرگان در کنار دوستان جوانی که به آن‌ها پیوسته‌اند، اتفاق میمون و مبارکی است. پیشنهاد می‌کنم به تماشای این نمایش بنشینید و مطمئن باشید کنار خانواده به شما خوش می‌گذرد.»

«مختار سائقی» نیز در خصوص اجرای این نمایش بیان داشت: «استاد فتحعلی‌بیگی درست گفتند که خنداندن مردم در این شرایط بسیار مشکل است، ولی این گروه توانستند به مقصد خود برسند. به شخصه از تماشای این نمایش لذت بردم. «مبارک در ژاپن» اثری به دور از هرگونه هجو بود. خیلی خوشحالم که امشب این‌جا حضور داشتم و هنرنمایی این دوستان را دیدم. به تک‌تک بازیگران تبریک و خسته‌ نباشید می‌گویم. امیدوارم همیشه مثل امشب سالن پر از تماشاگر باشد، چون همه‌ ما می‌دانیم که تئاتر فقیر است و ما مسئولیم در برابر بچه‌ها که بتوانیم چراغ این نمایشخانه‌های را روشن نگه داریم.»

نمایش «مبارک در ژاپن» به نویسندگی و کارگردانی علی فتحعلی اجرای خود را از اول تیرماه در تماشاخانه‌ی سنگلج آغاز کرده است. داوود داداشی، علی فتحعلی، محمود موسوی، نگار مقدسی، حمیدرضا جهانگیری، حمیدرضا مرادی، مهدی نوری، اسماعیل یوسف‌پور و محمد حاج‌محمدی در این نمایش بازی می‌کنند.

علاقه‌مندان به نمایش‌های ایرانی، می‌توانند هر شب (غیر از شنبه‌ها)، ساعت19:30 در تماشاخانه‌ی سنگلج به نشانی خیابان وحدت اسلامی، پایین‌تر از میدان حسن‌آباد، ضلع جنوبی پارک‌شهر، خیابان بهشت، از نمایش «مبارک در ژاپن» دیدن کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران