در حال بارگذاری ...
دبیر جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک خبر داد

ثبت‌نام‌ 100 اثر برای رقابت در جشنواره در 2 هفته نخست

استقبال خانواده تئاتر عروسکی از جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک که بیش از نیمی از آثار مربوط به گروه‌های تئاتری از شهرستان‌های مختلف است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، دبیر نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک با اعلام ثبت‌نام نزدیک به 100 اثر برای رقابت در این جشنواره با گذشت حدود دو هفته از انتشار فراخوان، از حضور امیدوارکننده گروه‌های شهرستانی در جشنواره امسال خبر داد و تأکید کرد: «استقبال خانواده تئاتر عروسکی از جشنواره بسیار مثبت بوده و امیدواریم امسال آثار درخشانی را شاهد باشیم

هادی حجازی‌فر با اشاره به این‌که از حدود 100 اثر عروسکی که تاکنون برای حضور در رویداد امسال ثبت‌نام کرده‌اند بیش از نیمی از آثار مربوط به گروه‌های تئاتری از شهرستان‌های مختلف است، ابراز امیدواری کرد جشنواره امسال شاهد حضور باکیفیت‌تر و قدرتمندتری از گروه‌های بااستعداد و جوان در سراسر کشور باشد و فرصت دیده‌شدن را در اختیار این گروه‌ها قرار دهد.

او ادامه داد: «پیش‌بینی می‌کردیم پس از چندسال رکود در فضای نمایش عروسکی به دلایلی مثل کرونا و...، ایجاد رونق دوباره در این حوزه با مشکلاتی همراه باشد، اما این میزان استقبال، ما را به داشتن جشنواره‌ای با روح تازه و پر از اتفاقات خوب امیدوار کرد

حجازی‌فر همچنین با اشاره به حضورش در تبریز و گفت‌وگو با فعالان نمایش عروسکی استان آذربایجان شرقی که هفته گذشته برگزار شد، افزود: «در این نشست ضمن شنیدن مشکلات گروه‌ها برای تولید آثار نمایشی، قرار شد با حمایت‌های ستاد جشنواره و همراهی فعالان تئاتر عروسکی این استان، انجمن تخصصی نمایش عروسکی همزمان با افتتاح جشنواره تهران، در تبریز شروع به فعالیت کند. علاوه بر این تا زمان برگزاری جشنواره، سفر به استان‌های دیگر و گفت‌وگو با فعالان نمایش عروسکی در مراکز استان‌ها ادامه خواهد داشت

بر اساس این گزارش، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک از ٢٢ تا ٣٠ مهر 1401 به دبیری هادی حجازی‌فر در تهران برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام برای شرکت در جشنواره از نیمه تیرماه از طریق سایت جشنواره به آدرس tehranpuppet.com آغازشده و تا پانزدهم مردادماه ادامه خواهد داشت. در بخش کودک و بزرگ‌سال هر یک ۱۵ اثر و در بخش فضای بازهم ۱۰ اثر برای شرکت در جشنواره پذیرفته خواهند شد.




مطالب مرتبط

«مامان» به صحنه بازمی‌گردد

«مامان» به صحنه بازمی‌گردد

نمایش عروسکی «مامان» به نویسندگی و کارگردانی الهام سلج محمودی دور دوم اجراهای خود را از 12 بهمن ماه در سالن تئاتر «هامون» آغاز می‌کند.

|

با حضور کاظم نظری و هادی حجازی‌فر در تئاتر شهر رقم خورد

رونمایی از کتاب نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک
با حضور کاظم نظری و هادی حجازی‌فر در تئاتر شهر رقم خورد

رونمایی از کتاب نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک

کتاب نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران با مدیرمسئولی هادی حجازی‌فر، عصر روز دوشنبه 8 آبان‌ در کافه چهارسوی تئاتر شهر رونمایی شد.

|

در نشست «دنیای فانتزی» مطرح شد

دسته‌بندی تئاتر به عروسکی و غیرعروسکی درست نیست
در نشست «دنیای فانتزی» مطرح شد

دسته‌بندی تئاتر به عروسکی و غیرعروسکی درست نیست

در نشست تخصصی «دنیای فانتزی» با بیان این نکته که دسته‌بندی تئاتر به عروسکی و غیرعروسکی دسته‌بندی درستی نیست، بر این موضوع تاکید شد که جشنواره‌ نمایش‌های عروسکی نباید تنها راه بقا و ادامه حیات هنرمندان تئاتری باشد که ابزار کارشان عروسک است.

|

کارگردان‌های نمایش‌های بزرگ‌سال عروسکی از دغدغه‌های‌شان گفتند

نمایش بزرگ‌سال عروسکی، نمایشی حرفه‌ای با ابزار عروسک است
کارگردان‌های نمایش‌های بزرگ‌سال عروسکی از دغدغه‌های‌شان گفتند

نمایش بزرگ‌سال عروسکی، نمایشی حرفه‌ای با ابزار عروسک است

کارگردانان سه نمایش «مامان»، «دویست‌وهشتادمین شب سال» و «مَثلث» بر این باورند که نمایش بزرگ‌سال عروسکی، نمایشی حرفه‌ای با ابزار عروسک است که باید مثل دیگر آثار دیده شود و مورد ارزیابی قرار بگیرد.

|

نظرات کاربران