در حال بارگذاری ...
با حکم معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

شورای سیاست‌گذاری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تعیین شد

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی اعضای شورای سیاست‌گذاری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را منصوب کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، طی حکمی توسط معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعضای شورای سیاست‌گذاری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

محمود سالاری معاون امور هنری طی احکام جداگانه‌ای که متن آن به کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی و رییس جشنواره و کورش زارعی دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ابلاغ‌ شده، ایرج راد، مسعود دلخواه، بیژن نوباوه، غلامرضا منتظری، علی منتظری، کاظم نظری، تاج‌بخش فناییان، مینا باقری، حسین مسافرآستانه و کورش زارعی را به‌عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری این رویداد منصوب کرد.

متن حکم به شرح زیر است:

«هنر نمایش از دیرباز تاکنون به‌عنوان نماد فرهیختگی و اندیشه‌ورزی شناخته‌ شده است. حضور پر رنگ فرهیختگان این هنر نیز همواره به منزله سرمایه‌های فرهنگی و معنوی مورد تکریم اهالی هنر بوده است.

براین اساس در آستانه برگزاری چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، رجاء واثق دارم آن فرهیخته معزز، متناظر با اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با مشارکت و تسهیم تخصص و تجارب ارزنده خویش در برپایی هرچه باشکوه‌تر این رویداد بزرگ هنری از هرگونه همیاری دریغ نخواهید نمود.

لذا موجب افتخار است به‌موجب این حکم مراتب عضویت و انتصاب آن شایسته و بزرگوار را در شورای سیاست‌گذاری چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام و متعاقباً توفیق روزافزون شما را در پیشبرد امور از خداوند منان مسئلت دارم

ایرج راد

ایرج راد، بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون ایران، کارشناس ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه کاردیف ولز و دارای عنوان درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور است. او تاکنون داور تعداد زیادی از جشنواره‌های تئاتر فجر، منطقه‌ای، استانی، جشنواره رضوی، دفاع مقدس بوده است. هیئت مؤسس خانه سینما و سه دوره عضو هیئت‌مدیره و دبیران انجمن بازیگران سینما، عضو هیئت مؤسس و هیئت‌مدیره و مشاور شورای عالی خانه هنرمندان ایران از بدو تأسیس تاکنون، عضو هیئت مؤسس عضو هیئت‌مدیره و رییس هیئت‌مدیره و نایب‌رییس هیئت‌مدیره و مدیرعامل خانه تئاتر از بدو تأسیس تاکنون ازجمله فعالیت‌های مدیریتی این هنرمند است.

مسعود دلخواه

مسعود دلخواه، بازیگر، کارگردان تئاتر، مدرس و منتقد تئاتر، دارای مدرک فوق‌لیسانس و دکترای تئاتر از دانشگاه کانزاس آمریکاست. نمایش‌های «ارخش»، «خانمچه و مهتابی»، «ویتسک»، «بیگانه»، «مفیستو» ازجمله آثار این هنرمند در مقام کارگردان است.

بیژن نوباوه 

بیژن نوباوه خبرنگار باسابقه و نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است. نوباوه در سال 1393 نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر دریافت کرده است.

غلامرضا منتظری

غلامرضا منتظری نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است

علی منتظری

علی منتظری مدیر اداره کل هنرهای نمایشی از سال 1365 تا سال 1372 بوده است. عضو هیئت مؤسس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عضویت در هیئت مؤسسان خبرگزاری قرآنی (ایکنا)، سردبیری فصلنامه علمی پژوهشی پایش، تألیف و ترجمه چندین کتاب، 246 مقاله داخلی، 512 مقاله خارجی، عضویت در 9 انجمن علمی بین‌المللی، عضویت در هیئت تحریریه 12 مجله بین‌المللی، داوری در 50 مجله بین‌المللی از دیگر سوابق این مدیر هنری به شمار می‌رود.

کاظم نظری

کاظم نظری، کارشناس ارشد کارگردانی تئاتر و دکترای مدیریت رسانه از دانشگاه تهران، مدرس و رییس دانشکده هنر دانشگاه سوره از سال ۱۳۶۵ با کارگردانی نمایش «دام» فعالیت حرفه‌ای خود را در عرصه تئاتر آغاز کرد. کارگردانی بیش از ۲۰ اثر نمایشی، حضور در فستیوال‌های داخلی و بین‌المللی از جشنواره تئاتر فجر، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر روهر آلمان با نمایش «آیینه‌ای توی سقف»، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر برلین با نمایش «نقالی»، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر کلن آلمان با نمایش «موسی و شبان»، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر کوردوبای آرژانتین با نمایش «موسی و شبان»، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر ولیفیلد مونترال کانادا با نمایش «موسی و شبان»، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر اینچیان کره جنوبی با نمایش «آخر بازی»، حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر رفیع پییر پاکستان با نمایش «آسانسوری برای مطبخ» و حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر متد دانشگاه بین‌المللی Global Theater Experience (IUGTE) – Maplis ازجمله سوابق اجرایی وی در عرصه هنرهای نمایشی است.

کوروش زارعی

کوروش زارعی، بازیگر، کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون، کارشناس هنرهای نمایشی است. او عضو انجمن بازیگران و کارگردانان خانه تئاتر ایران، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است. بازی در مجموعه‌های تلویزیونی «جابربن حیان»، «یوسف پیامبر» و «آنام» ازجمله حضور این هنرمند در مقام بازیگر است.

تاج‌بخش فناییان

تاج‌بخش فناییان نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون، فارغ‌التحصیل مقطع دکترای مطالعات عالی هنر و مدرس کارگردانی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. کارگردانی نمایش‌های «پرده‌برداری»، «صابرین»، «بانگ جرس» ازجمله نمایش‌هایی است که به کارگردانی فناییان روی صحنه رفته است. نمایش‌های تلویزیونی «مجموعه رمضان»، «تاجر ونیزی»، «کمپیرک جادو» و مجموعه تلویزیونی «حجر ابن عدی» ازجمله آثار دیگر این هنرمند به شمار می‌رود.

مینا باقری

مینا باقری، متولد ۱۳۴۵ تهران، دانش‌آموخته‌ تئاتر عروسکی از مدرسه هنر و ادبیات صداوسیما است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۶۹ در همکاری با هما جدیکار و نمایش هفت‌خوان رستم آغاز کرد. ازجمله فعالیت‌های او در مقام بازیگر نمایش‌های بیژن و منیژه، رستم و سهراب، شمس پرنده (پری صابری) و آنک وصال (مجید جعفری) و مجموعه‌های تلویزیونی بشارت منجی (نادر طالب‌زاده) و طلاق (ابوالقاسم طالبی) است.

حسین مسافرآستانه

حسین مسافرآستانه، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر کارشناس ارشد کارگردانی و بازیگری از دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس است. ریاست مرکز تئاتر تجربی دانشجویان، مدیریت هنرهای نمایشی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دبیری جشنواره سراسری دفاع مقدس و دبیری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بخشی از سوابق مدیریتی این هنرمند است.




مطالب مرتبط

خبر خوشِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره تئاتر فجر

پرداخت سرانه یک میلیاردی انجمن‌های نمایشی استان‌ها، آغاز می‌شود
خبر خوشِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره تئاتر فجر

پرداخت سرانه یک میلیاردی انجمن‌های نمایشی استان‌ها، آغاز می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در تالار وحدت که یکی از سالن‌های میزبان جشنواره تئاتر فجر 42 است،خبر داد ۵۰ درصد از سرانه یک میلیارد تومانی انجمن‌‌های هنرهای نمایشی استان‌ها، هفته آینده پرداخت خواهد شد.

|

فضای گرم و پُر شور در نخستین روز از اجراهای صحنه‌ای جشنواره فجر

استادانی که دانشجویان را تنها نگذاشتند و پیشکسوتانی که قوت قلب جوانان شدند
فضای گرم و پُر شور در نخستین روز از اجراهای صحنه‌ای جشنواره فجر

استادانی که دانشجویان را تنها نگذاشتند و پیشکسوتانی که قوت قلب جوانان شدند

هنرمندان، سیاستمداران، مدیران فرهنگی و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی، در نخستین روز از اجراهای صحنه‌ای چهل‌و‌دومین جشنواره فجر، با حضور خود در تالارها و سالن‌ها، استقبالی پر شکوه از تلاش یک‌ساله هنرمندان تئاتر سراسر کشور را رقم زدند.

|

محمدمهدی اسماعیلی: تئاتر شهر قلب تپنده هنر تهران و ایران است

مراسم آغاز احداث حریم تئاتر شهر برگزار شد
محمدمهدی اسماعیلی: تئاتر شهر قلب تپنده هنر تهران و ایران است

مراسم آغاز احداث حریم تئاتر شهر برگزار شد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم آغاز پروژه احداث حریم تئاتر شهر که روز شنبه دوم دی در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد، گفت: تئاتر شهر قلب تپنده هنر تهران و ایران است.

|

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

محمود سالاری مطرح کرد

تئاتر شبستان، طلیعه بازگشت هنر به زندگی مردم است
محمود سالاری مطرح کرد

تئاتر شبستان، طلیعه بازگشت هنر به زندگی مردم است

محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و هنر می‌گوید جشنواره تئاتر شبستان طلیعه‌ای است برای این که هنر و زندگی دوباره در کنار هم قرار گیرند. اوج هنر ما در دورانی بود که هنر و زندگی با هم ممزوج بودند. تئاتر شبستان باید «هنرپیشه» تربیت کند نه «بازیگر». هنر پیشه بودن است که ...

|

در گفت‌وگو با معاون امور هنری مطرح شد

تلاش برای تولید آثار فاخر در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی و هنر «تحول هنر»
در گفت‌وگو با معاون امور هنری مطرح شد

تلاش برای تولید آثار فاخر در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی و هنر «تحول هنر»

محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید حقیقتاً تلاش‌مان این است برای سال بعد بتوانیم چند کار فاخر و آبرومند را تولید کنیم تا برای تاریخ هنر این مملکت بماند.

|

پیام معاون امور هنری به بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

جشنواره‌های نمایشی کودک و نوجوان؛ فرصتی ارزشمند برای خلق آثار تربیتی
پیام معاون امور هنری به بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

جشنواره‌های نمایشی کودک و نوجوان؛ فرصتی ارزشمند برای خلق آثار تربیتی

محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در پیامی نوشت می‌توان امیدوار بود جشنواره‌های نمایشی ویژه‌ کودک و نوجوان کشور، به‌عنوان فرصتی گرانقدر و بی‌بدیل برای ارائه‌ آثاری خلاقانه و ...

|

نظرات کاربران