در حال بارگذاری ...

نمایشی که نتفلیکس را شاکی کرد

کمپانی پخش آنلاین نتفلیکس از نمایش «موزیکال غیررسمی بریجرتون» شکایت و سازندگانش را به نقض قانون کپی‌رایت متهم کرد.

به گزارش ایران تئاتر، اجرای زنده نمایش «موزیکال غیررسمی بریجرتون»، برنده جایزه گرمی در «کندی سنتر»، با بلیت ۱۴۹ دلاری، مورد استقبال قرار گرفته و البته مایه اعتراض کمپانی نتفلیکس هم شده است.

امیلی بیر و ابیگیل بارلو، «موزیکال غیررسمی بریجرتون» را با ساخت آهنگ‌هایی الهام‌گرفته از سریال «بریجرتون» در تیک‌تاک شروع کردند و در نهایت حاصل کارشان برنده جایزه گرمی «بهترین آلبوم نمایش موزیکال» شد. تا اینجای کار نتفلیکس که مالک سریال پرطرفدار «بریجرتون» است از کار آن‌ها حمایت می‌کرد اما حالا که کار به اجرای زنده و درآمدزایی رسیده ماجرا شکل دیگری به خود گرفته است.

نتفلیکس در شکایت خود مدعی شده که خالقان اثر قانون کپی‌رایت را نقض کرده است و بدون اجازه این شرکت در حال بهره‌برداری مالی از چیزی هستند که مالکیتش را در اختیار ندارند.

سریال «بریجرتون» با اقتباس از رمان عاشقانه جولیا کین ساخته شده است و داستانش در قرن نوزدهم انگلستان می‌گذرد.

جولیا کین هم در راستای شکایت نتفلیکس می‌گوید: «بین ساخت‌های ویدئوهای هوادارانه در تیک‌تاک با بهره‌برداری مادی از دارایی‌های معنوی تفاوت بسیاری وجود دارد. امیدوارم خالقان «موزیکال غیررسمی بریجرتون» نیز این موضوع را درک کنند و به حق مالکیت معنوی بر داستان و کاراکترهایی که من خلق کرده‌ام، احترام بگذارند.»

منبع: نیویورک‌تایمز




نظرات کاربران