در حال بارگذاری ...

عکسی قدیمی از مهدی فتحی و استاد بازیگری‌اش در 53 سال پیش

عکسی از مهدی فتحی را در کنار مصطفی اسکویی در سال ۱۳۴۸ ببینید. او که از هنرجویان آکادمی آناهیتا بود، پس از آن‌که بازیگری سرشناس هم شد، برای سال‌ها یکی از نزدیک‌ترین و وفادارترین شاگردان زنده‌یادان مهین و مصطفی اسکویی ماند.

به گزارش ایران تئاتر، آکادمی تئاتر آناهیتا، در سال 1337 توسط مهین و مصطفی اسکویی با اجرای نمایش «اتللو» در سالن تئاتر آناهیتا (تئاتر گلریز فعلی)، آغاز به‌کار کرد.

استقبال منتقدان و دوست‌داران تئاتر در آن زمان از نمایش‌های اجرا شده توسط این گروه تئاتری باعث شد که برگزاری دوره‌های آموزش بازیگری در این آکادمی که برای نخستین بار در ایران بر اساس سیستم استانیسلاوسکی انجام می‌شد، پای تعداد زیادی از علاقه‌مندان جوان به بازیگری را به این آکادمی باز کند؛ جوانانی که بیشترشان به مرور هر یک به چهره‌هایی شناخته شده در عرصه هنر تئاتر و بازگری تبدیل شدند.

مهدی فتحی و مصطفی اسکویی - مردادماه 1348 تهران  

زنده‌یاد مهدی فتحی پس از ورود به آکادمی آناهیتا، به‌قدری به بازیگری بر اساس این سیستم علاقه‌مند شد که تا سال‌ها بعد به‌عنوان یکی از نزدیک‌ترین و وفادارترین شاگردان زنده‌یادان مهین و مصطفی اسکویی، به یکی از اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین بازیگران گروه تئاتر آناهیتا تبدیل شد.

اگرچه نسل جدید به احتمال زیاد بازی‌های فتحی در تئاتر را کم‌تر به خاطر دارند، ولی بعید است ایفای نقش او به جای عمروعاص در «سریال امام علی» و مرد هتل‌دار در فیلم «آدم برفی» را از یاد برده باشند.

از بازی‌های تاثیرگذار و با کیفیت او در تئاتر هم می‌توان به نمایش‌های «بینوایان» و «رومئو و ژولیت» اشاره کرد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر

مهدی فتحی: آثار شاخص راه یافته از مناطق، حرف برای گفتن دارند
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر

مهدی فتحی: آثار شاخص راه یافته از مناطق، حرف برای گفتن دارند

مهدی فتحی، کارگردان حاضر در بخش خیابانی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با بیان اینکه اضافه شدن بخش‌های مختلف به جشنواره، تقویت‌کننده آن است، می‌گوید آثار شاخص راه یافته از مناطق نیز حرف برای گفتن دارند.

|

نظرات کاربران (1)