در حال بارگذاری ...
در قالب اجراهای تئاتر دینی صاحبدلان

تور نمایشی «رهسپار خیمه‌ها» در ۱۰ استان کشور برگزار می‌شود 

نمایش «رهسپار خیمه‌ها» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار، نویسنده و کارگردان تئاتر که اجراهای خود را در قالب تور نمایشی از استان خوزستان آغاز کرده است تا پایان دهه دوم محرم در ۱۰ استان کشور میزبان مخاطبان خواهد بود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، همزمان با آغاز دهه اول محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) اجراهای گسترده نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار، نویسنده و کارگردان تئاتر با موضوع زائران اربعین حسینی و معرفی شهدای مدافع حرم در قالب تور نمایشی از استان خوزستان آغاز شده است.

خوزستان، همدان، لرستان، قم، مرکزی، البرز، تهران، خراسان رضوی، مازندران و گلستان از جمله استان‌هایی هستند که در طول اجرای این نمایش میزبان آن خواهند بود.

نمایش «رهسپار خیمه‌ها» با بهره‌گیری از عناصر تعزیه، روایتگر داستان زندگی مرد جنوبی جنگ‌زده‌ای است که بنا دارد برای زیارت اربعین حسینی راهی کربلا شود.

«رهسپار خیمه‌ها» در قالب تور نمایشی با حمایت دبیرخانه دائمی دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر دینی صاحبدلان و با مشارکت هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی تا پایان دهه دوم محرم به اجرای خود در استان‌های نامبرده ادامه می‌دهد و میزبان علاقه‌مندان به هنر نمایش است.




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

نظرات کاربران