در حال بارگذاری ...
از سوی دبیرخانه چهاردهمین دوره

فراخوان همایش ملی «شبیه‌خوانی و آیین‌های نمایشی محرم» خوزستان منتشر شد

چهاردهمین همایش ملی شبیه‌خوانی و آیین‌های نمایشی محرم استان خوزستان در سه بخش نقالی، پرده خوانی و شبیه خوانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، فراخوان چهاردهمین همایش ملی شبیه خوانی و آیین‌های نمایشی محرم استان خوزستان برای برگزاری در سه بخش نقالی، پرده خوانی و شبیه خوانی از 7 تا 11 شهریورماه 1401 در شهرستان شوشتر منتشر شد.

در متن این فراخوان آمده است:

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، کانون شبیه خوانی و نمایش‌های آئینی سنتی استان خوزستان با مشارکت درگاه تخصصی هنرهای نمایشی ایران (ایران تئاتر)، چهاردهمین همایش ملی شبیه خوانی و آئین های نمایشی محرم و صفر ویژه شهادت حضرت امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا را در شهریورماه 1401 در شهرستان شوشتر استان خوزستان برگزار می‌نمایند.

اهداف همایش:

حمایت از هنرمندان شبیه خوانی و نمایش های ایرانی، گرامیداشت پدیدآورندگان آثار آئینی مذهبی و بسترسازی در جهت رشد و تعالی هنر فاخر و معنوی شبیه‌خوانی با ایجاد وفاق و همدلی و با اولویت پرداختن به موضوعات، رشادت‌ها و فداکاری‌های امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا.

بخش‌های همایش:

1) نقالی

2) پرده خوانی

3) شبیه خوانی

شرایط شرکت در همایش:

آثار متقاضی شرکت در همایش باید بر اساس نسخ معتبر تولید شده باشند و شیوه اجرایی مبتنی بر اصول و فنون خاص انواع نمایش های یاد شده در بخش های سه گانه باشد.

متقاضیان شرکت در تمام بخش های همایش بعد از تکمیل مراحل ثبت نام و دریافت کد رهگیری از «درگاه تئاتر خوزستان» به نشانی https://khoozestan.theater.ir/ فایل word طرح نمایشی خود را به همراه کد رهگیری و فیلم اثر به شماره همراه 09166132545 در تلگرام ارسال کنند.

ارائه مجوز کتبی نویسنده برای متقاضیان بخش های نقالی و پرده خوانی الزامی ست.

گاهشمار همایش:

شروع فرآیند ثبت تقاضا: 7 مردادماه 1401

آخرین مهلت ارسال فیلم آثار: 20 مردادماه 1401

اعلام نتایج بازبینی:  23 مردادماه 1401

برگزاری همایش: 7 الی 11 شهریورماه 1401

آدرس دبیرخانه همایش:

خوزستان، شوشتر، کمیته سوخت، میدان غدیر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر

تلفن: 06136220884

نمابر: 06136225000

همراه دبیر همایش: 09166132545

 

نسخه PDF فراخوان «چهاردهمین همایش ملی شبیه خوانی و آئین های نمایشی محرم استان خوزستان» در بخش ضمائم خبر قابل دریافت است.




مطالب مرتبط

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

زنده‌یاد میرزایی هنرمندی موثر در روند جریان‌سازی شبیه‌خوانی بود
پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

زنده‌یاد میرزایی هنرمندی موثر در روند جریان‌سازی شبیه‌خوانی بود

مدیرکل هنرهای نمایشی، طی پیامی درگذشت زنده‌یاد نصرت‌الله میرزایی را تسلیت گفت. کاظم نظری زنده‌یاد میرزایی را از شبیه‌خوانان پیشکسوت شهر خمین دانست که بخش مهمی از روند جریان‌سازی در هنر ارزشمند شبیه‌خوانی این سرزمین کهن محسوب می‌شد.

|

نظرات کاربران