در حال بارگذاری ...
بازیگر پیشکسوت، اجراخوانی اثر استریندبرگ را کارگردانی می‌کند

آتش تقی‌پور: «عشق مادری» بیشتر القاکننده مفهوم زندان مادری است

آتش تقی‌پور بازیگر پیشکسوت از کارگردانی اجراخوانی نمایشنامه «عشق مادری» نوشته آگوست استریندبرگ خبر داد و این نمایشنامه را اثری دانست که عشق در آن مفهوم و جایگاه خود را از دست داده و بیشتر روایتگر زندانی‌ست که مادری از روی تعصب برای فرزندانش ساخته است تا راه پرواز آن‌ها را ببندد.

به گزارش ایران تئاتر، آتش تقی‌پور بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون، این روزها در حال آماده‌سازی مقدمات اجراخوانی نمایش «عشق مادری» به نویسندگی استریندبرگ با ترجمه سمیه مهری برای اجرا در یکی از سالن‌های خصوصی است.

تقی‌پور درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: «قرار است به‌زودی نمایشنامه «عشق مادری» به نویسندگی آگوست استریندبرگ با ترجمه سمیه مهری را برای اجراخوانی آماده کنم. البته برای نقش‌خوانی در چند کار نمایشی نیز پیشنهادهایی داشته‌ام که به‌زودی جزییات اجرای آن‌ها مشخص می‌شود.»

او ادامه داد: «نمایشنامه «عشق مادری» داستان مادری است که به علت علاقه زیاد حاضر نیست تا دخترانش او را ترک کنند. تمامی کاراکترهای این اثر نمایشی بانوان هستند.»

این هنرمند پیشکسوت با اشاره به اینکه موضوع این نمایشنامه دغدغه ذهنی او بوده است، توضیح داد: «برخی از مادران زندانبان‌های بسیار شریفی هستند که نمی‌خواهند فرزندان‌شان آن‌ها را ترک کنند و تحولی در زندگی‌شان ایجاد شود. این موضوع بیشتر از اینکه از روی عشق باشد، ناشی از تعصبی است که باعث بسته شدن راه‌های پرواز فرزندان و جلوگیری از تحول و رشد آنان می‌شود. به نظر من در این نمایشنامه عشق جایگاه و مفهوم اصلی خود را از دست داده و شگفت‌آور است که چرا استریندبرگ از کلمه عشق برای نام این اثر بهره برده است، چون این اثر بیشتر القاکننده مفهوم زندان مادری به مخاطب است.»  

آتش تقی‌پور درباره حضورش در آثار تصویری در دو سال همه‌گیری ویروس کرونا گفت: «سال گذشته در سریال «اپیدمی» با موضوع مقابله با بحران کرونا به کارگردانی امیرسجاد حسینی به ایفای نقش پرداختم. ده قسمت ابتدایی این سریال از شبکه سوم سیما پخش شد و اکنون نیز 18 قسمت دیگر این اثر که در یک بیمارستان صحرایی در یافت آباد تهران جلوی دوربین رفت، آماده پخش است. سریال «مستوران» دیگر اثر تصویری است که در آن به ایفای نقش پرداختم.»




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با آتش تقی‌پور، بازیگر پیشکسوت

هنرمندان شهرستانی را فراتر از جشنواره‌ها ببینیم
گفت‌وگو با آتش تقی‌پور، بازیگر پیشکسوت

هنرمندان شهرستانی را فراتر از جشنواره‌ها ببینیم

آتش تقی‌پور، بازیگر پیشکسوت، با وجود تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، خواستار آن شد تا هنرمندان شهرستانی، فراتر از چنین رویدادها و گردهمایی‌های هنری دیده شوند و مورد توجه قرار بگیرند.

|

نظرات کاربران