در حال بارگذاری ...
در چهار طبقه‌ بوتیک تئاتر ایران

«نامه‌هایی بر دوش تندباد» اجرا می‌شود

«نامه‌هایی بر دوش تندباد» اثری چندرسانه‌ای‌ و مکان‌محور است که در چهار طبقه‌ «بوتیک تئاتر ایران» با کاگردانی علی اتحاد ارائه می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، «نامه‌هایی بر دوش تندباد» کار تازه‌ علی اتحاد و از بیستم مرداد در بوتیک‌ تئاتر ایران روی صحنه رفته، اثری چندرسانه‌ای‌ است که با مختصات تئاتری معاصر اجرا می‌شود.

اتحاد در کار تازه‌اش از موسیقی، آیین، اجرای تعاملی، اینستالیشن-آرت، نقاشی و ویدیو-آرت استفاده می‌کند.

«نامه‌هایی بر دوش تندباد» کاری مکان محور است که در چهار طبقه‌ «بوتیک تئاتر ایران» ارائه خواهد شد. مخاطبان در چند ده اتاق و راهروها و راه‌پله‌های این ساختمان قدیمی حرکت می‌کنند و تکه‌تکه نمایش و آثار نصب‌شده در فضا را خواهند دید.

این پروژه همچون نمایشی کیوریتوریال آثاری از دیگر هنرمندان معاصر را گردآورده است.

از میان هنرمندانی که آثارشان در این پروژه به نمایش درمی‌آید سه اثر متعلق به شقایق مهاجری است.

شقایق مهاجری متولد ۱۳۶۸ در شهر قزوین است. او دوره‌ کارشناسی مرمت آثار تاریخی‌اش را در دانشگاه هنر اسلامی تبریز گذرانده و دوره‌ کارشناسی ارشد را با گرایش مرمت پارچه و لباس در دانشگاه تهران به پایان رسانده است. مهاجری با استفاده از عناصری چون گره‌چینی، آینه‌کاری، آجرچینی و … آثارش را در مدیوم‌هایی چون اینستالیشن-آرت و لباس تولید می‌کند.

در نمایش معاصر «نامه‌هایی بر دوش تندباد» دو اینستالیشن-‌آرت مستقل و یک حجم پوشیدنی از مهاجر به نمایش درمی‌آید.

دیگر هنرمند تجسمی حاضر در نمایش معاصر «نامه‌هایی بر دوش تندباد»، فاطیما حسین‌نژاد است.

حسین‌نژاد در سال ۱۳۶۸ در شهر لنگرود متولدشده است. او فارغ‌التحصیل رشته‌ نقاشی از دانشگاه تهران است و آثارش را با مدیوم‌های نقاشی و طراحی ارائه می‌کند. فاطیما حسینی‌نژاد از دهه‌ 90 تاکنون آثارش را در نمایشگاه‌های متعددی به نمایش گذاشته است.

در نمایش «نامه‌هایی بر دوش تندباد»، فاطیما حسینی‌نژاد بخشی از بدنه‌ اجراست و خود در میان آثارش که در محوطه چیدمان شده مشغول نقاشی خواهد بود.

اشکان گله‌داری که طی هشت سال گذشته طراحی پوستر‌های تمامی آثار اتحاد را بر عهده داشته، او بیش از یک دهه‌ فعالیت در حوزه‌ی گرافیک دیزاین داشاه است و چند سالی‌ است که به‌عنوان هنرمند رسانه‌ دیجیتال مشغول فعالیت است.

یکی از آثار دیجیتال اشکان گله‌داری هم در بدنه‌ کار علی اتحاد جای گرفته و به‌این‌ترتیب سه هنرمند کارشان را در بستر این نمایش ارائه کرده‌اند.

اشکان گله‌داری متولد ۱۳۶۶ است. گله‌داری فارغ‌التحصیل کارشناسی گرافیک و کارشناسی ارشد نقاشی است و ساکن هلند.

همچنین در این کار ویدیو-آرت‌هایی از علی اتحاد به نمایش درمی‌آید. علی اتحاد از سال ۱۳۸۳ با مدیوم‌های ویدیو-آرت، اینستالیشن‌-آرت و پرفورمنس‌-آرت کار می‌کند و آثار او در شهرهای مختلف جهان به نمایش درآمده است.

نمایش «نامه‌هایی بر دوش تندباد» از پنجشنبه ۲۰ مرداد، هر شب ساعت ۲۰ در بوتیک تئاتر ایران روی صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

نظرات کاربران