در حال بارگذاری ...
عزم همگانی در برگزاری باشکوه جشنواره سراسری تئاتر بسیج

ادارات کل ارشاد و انجمن‌های نمایش برای رسیدن به «سودای عشق» سیزدهم مشارکت می‌کنند

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های معاونت حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در نامه‌های جداگانه‌ای به مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و مدیران انجمن‌های نمایش سراسر کشور خواستار همکاری در برگزاری شایسته سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج شدند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از امور ارتباطات رسانه‌ای و روابط عمومی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) در پی هماهنگی‌های صورت گرفته توسط کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی با معاونت حقوقی وزارت ارشاد و همچنین انجمن هنرهای نمایشی کشور با هدف برگزاری پررونق‌تر سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج، مهدی رمضانی چابک مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران انجمن‌های نمایش استان‌ها با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج که با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می‌شود خواستار همکاری شایسته به‌منظور اطلاع‌رسانی و برگزاری مطلوب این رخداد هنری در استان‌ها شدند.

بر پایه این گزارش فراخوان استانی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) در بیشتر استان‌های کشور منتشر شده و هنرمندان متقاضی حضور در این جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی با هم به رقابت می‌پردازند. برگزیدگان بخش‌های استانی برای حضور در مرحله نهایی جشنواره که آذرماه امسال برگزار می‌شود معرفی‌ شده و گروه انتخاب مرحله نهایی جشنواره 15 اثر در بخش صحنه‌ای و 15 اثر در بخش خیابانی را برای حضور در مرحله نهایی انتخاب می‌کند.

همچنین بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره سودای عشق نیز به‌صورت کشوری برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت فراخوان جشنواره و کسب اطلاعات  بیشتر می توانند به پایگاه خبری بسیج هنرمندان به نشانی www.basijhonarmandan.ir یا پایگاه خبری ایران تئاتر به نشانی www.theater.ir مراجعه یا به صفحه اینستاگرام جشنواره به نشانی @sodaye_eshgh13 رجوع کنند. همچنین دفاتر بسیج هنرمندان در مراکز استان‌های سراسر کشور آماده پاسخگویی به هنرمندان متقاضی و ارائه فراخوان بخش استانی هستند.

سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با دبیری سعید نجفیان برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

زنده‌یاد میرزایی هنرمندی موثر در روند جریان‌سازی شبیه‌خوانی بود
پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

زنده‌یاد میرزایی هنرمندی موثر در روند جریان‌سازی شبیه‌خوانی بود

مدیرکل هنرهای نمایشی، طی پیامی درگذشت زنده‌یاد نصرت‌الله میرزایی را تسلیت گفت. کاظم نظری زنده‌یاد میرزایی را از شبیه‌خوانان پیشکسوت شهر خمین دانست که بخش مهمی از روند جریان‌سازی در هنر ارزشمند شبیه‌خوانی این سرزمین کهن محسوب می‌شد.

|

گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری

کاظم نظری با اشاره به عملکرد مثبت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و نبود نگاه شخصی و سلیقه‌ای در بررسی آثار، از پای کار بودن همه مدیران تئاتری سخن گفت.

|

دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده
دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده

سال گذشته ۵ هزار و ۴۲۱ عنوان نمایش روی صحنه رفت، این آمار رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱نشان می‌دهد. تعداد دفعات اجرا و تعداد تماشاگران نیز به ترتیب ۴۷ و ۲۹ درصد رشد داشته‌اند.

|

نظرات کاربران