در حال بارگذاری ...
هم‌زمان با آغاز اجراها

پوستر نمایش «دریایی مرغ» رونمایی شد

پوستر نمایش «دریایی مرغ» به نویسندگی، کارگردانی و طراحی «علیرضا حمیدین»، هم‌زمان با آغاز اجراهای این نمایش، رونمایی و منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر، در آستانه‌ شروع اجرای نمایش «دریایی مرغ» به نویسندگی، کارگردانی و طراحی علیرضا حمیدین، از پوستر این اثر نمایشی رونمایی شد.

علیرضا حمیدین متن این نمایش را بر اساس نمایش‌نامه‌ «مرغ دریایی» آنتوان چخوف نوشته است.

در خلاصه ‌داستان این نمایش آمده: «ترپلف» جوانی‌ است حدوداً ٢٠ ساله که سوداى کارگردانى را در سر می‌پروراند. او پسر ایرینا آرکادینا، از برجسته‌ترین بازیگران زن کشور است که دوران افول بازیگری‌اش را طى می‌کند. آرکادینا در رابطه‌اى نه‌چندان مستحکم با یک نویسنده مطرح به نام «بوریس تریگورین» قرار دارد که به نظر ترپلف، تریگورین تنها به دلایل مادى در این رابطه مانده است! ترپلف دل‌باخته‌ «نینا»، دختر نسبتاً جذاب همسایه‌ باغ دایى خود شده و البته نینا نیز تمایلاتى به او نشان می‌دهد. ترپلف قصد دارد براى اثبات توانایى خود به آرکادینا و تریگورین، نمایشى کوچک و مدرن و تنها با یک بازیگر آن هم نیناى جوان و بی‌تجربه در باغ اجرا کند.

بازیگران نمایش «دریایی مرغ» را محمد شریفی، سینتیا سرکیس وارطانیان، آرمیتا فروزنده، میلاد اسکندری، زهرا حیدری و محمدرضا محمدبیگی تشکیل می‌دهند.

دیگر عوامل اجرا عبارت‌اند از: ایمان یزدی (مجری طرح)، نسترن عسکرزاده، محمد شریفی، حامد بهلول (دستیاران کارگردان)، جلیل نوایی (مشاور موسیقی)، آیدا اعتصامی‌راد (منشی صحنه)، امیر پناهی‌فر (طراح صحنه)، شادی ثیابی، سید روزبه موسوی (دستیاران صحنه)، حسام شبیریان (دکوراتور)، فرناز عابدی، آرین یاراحمدی (ساخت آکساسوار)، بهروز داوری (گرافیک صحنه)، صادق میرحسینی (مدیر صحنه)، سارا مژده (مشاور لباس)، فاطمه عبداللهی (تدوین)، هانی مصلح (گرافیست و طراح پوستر)، سید محمدهادی آموزگار (عکاس)، فرشاد نصیری (نور و امور فنی)، الهه حاجی‌زاده (مشاور رسانه‌ای)، مریم تاج‌کریمی (روابط عمومی)، ارشاد رهبر، طه توفیقى (ساخت تیزر).

نمایش «دریایی مرغ» به نویسندگی، کارگردانی طراحی علیرضا حمیدین، از 23 مردادماه در سالن استاد عزت‌الله انتظامی خانه‌ هنرمندان ایران اجراهای خود را آغاز کرده و هر روز (غیر از شنبه‌ها)، ساعت 20 روی صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر»

کلاژهایی که در ذهن مخاطب، داستان روایت می‌کند
گفت‌وگو با نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر»

کلاژهایی که در ذهن مخاطب، داستان روایت می‌کند

نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر» که در تالار مولوی روی صحنه خواهد رفت، می‌گوید این نمایشنامه و اجرا بر اساس ایده کلاژ و نقاشی شکل‌ گرفته و تکنیکی مؤثر در نمایش «سه خواهر» است و در طول نمایش انگار کلاژی را می‌بینیم که در ذهن مخاطب داستانی را روایت می‌کند.

|

نظرات کاربران