در حال بارگذاری ...

«سفر برفی» به فرهنگسرای نیاوران رسید

«سفر برفی» قصه روزی برفی را در یک محله آشنا شهرمان در سه اپیزود به کارگردانی کبری مالمیر و فرهاد اسماعیلی از ۳۰ مرداد در فرهنگسرای نیاوران نمایش می‌دهد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، نمایش «سفر برفی» ویژه کودک و نوجوان از ۳۰ مرداد تا پایان شهریور ساعت ۱۷ در سالن شماره ۲ (خزر) فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

«سفر برفی» به نویسندگی فرهاد اسماعیلی و کارگردانی کبری مالمیر و فرهاد اسماعیلی است، که قصه یک روز برفی در یک محله را در سه اپیزود نمایش می‌دهد.

کبری مالمیر، سیدعلی (پویا) یزدانجو و زهرا براز در این نمایش نقش آفرینی می‌کنند.

غزل اسماعیلی (طراح صحنه)، سمیع اسماعیلی (موسیقی)، فرهاد اسماعیلی (طراحی و ساخت عروسک)، زهرا براز (دستیار کارگردان) و هاجر (بنفشه) رسایی (مدیر صحنه) عوامل این نمایش هستند.

درباره این نمایش آمده است: «هر یک از ما خاطراتی از روزهای برفی داریم. از چرخش موزون و آرام قطره‌های برف که از آسمان بر زمین می‌نشینند تا سفیدپوش شدن سقف و حیاط خانه‌ها، خیابان‌ها و محله‌های شهری که دران زندگی می‌کنیم. از حرکت پاروهای رنگارنگ که کپه های برف را به این سو و آن سو می‌برند. سپس قد کشیدن آدم‌برفی‌ها در گوشه‌ای از حیاط خانه‌ها، کوچه‌ها و میدانگاه‌ها... آن سوتر پرواز گلوله های کوچک و بزرگ برف میان کودکان و خانواده‌هایشان... برف‌بازی، خندیدن، سرخوردن، خیس شدن و کلی خاطره که سرماخورده‌اند؛ اما اتفاقات شیرین روزهای برفی فقط برای آدم‌ها نیستند بلکه قطره برف‌ها نیز از سفر طولانی‌شان از دل ابرها تا روی زمین حرف‌هایی دارند. پاروهای پرجنب‌وجوش پس از بارش اولین برف سنگین، کار و تلاش خودشان را جشن می‌گیرند. لحاف‌کرسی‌های رنگارنگ و گرم و گلوله های زغال نیز زندگی و دوستی‌های قشنگی دارند که خاطره هر سفر برفی را می‌سازند

به نظر می‌رسد تماشای این نمایش همراه با کودکانمان اوقات خوشی را برای همه ما فراهم می‌سازد و هزار خاطره از عصرهای برفی روزهای دور شهر را برایمان زنده می‌سازد.
 




مطالب مرتبط

به میزبانی فرهنگسرای نیاوران

«دنیا پیره‌مرد است» ویژه بانوان اجرا می‌شود
به میزبانی فرهنگسرای نیاوران

«دنیا پیره‌مرد است» ویژه بانوان اجرا می‌شود

در روز‌های پایانی پاییز و مصادف با ایام فاطمیه، نوانمایش «دنیا پیره‌مرد است» به تهیه‌کنندگی گروه فرهنگی-هنری ریاحین با همکاری فرهنگسرای نیاوران و صندوق اعتباری هنر در سالن خلیج فارس روی صحنه می‌رود.

|

نظرات کاربران