در حال بارگذاری ...

میزبانی پردیس شهرزاد از «تراژدی مکبث» مهدی اصغریان

اجرای «تراژدی مکبث» نمایشی از وسوسه به قدرت رسیدن سرداری شجاع پس از پیروزی دشمنان و تقابل الهه عشق و قدرت در زندگی اوست با دراماتورژی و کارگردانی مهدی اصغریان تا روز ۱۵ شهریورماه جاری در تماشاخانه شهرزاد ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «تراژدی مکبث» نوشته ویلیام شکسپیر با دراماتورژی و کارگردانی مهدی اصغریان که اجرای آن از روز 23 مردادماه آغاز شده بر اساس اعلام روابط عمومی گروه نمایش تا روز 15 شهریورماه سال جاری در تماشاخانه شهرزاد ادامه خواهد داشت.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: «مکبث سرداری شجاع است که در نبردی سخت بر نروژی‌ها پیروز شده است و به فرمانروای خود خدمت بزرگی کرده است. مورد توجه و تقدیر پادشاه دانکن قرار می‌گیرد. به دست آوردن منصب تازه، قهرمان قصه را وسوسه می‌کند تا با از بین بردن پادشاه خود بر تخت پادشاهی اسکاتلند بنشیند.خواهران جادوگر و الهه قدرت نیز شدیدا به این وسوسه دامن می‌زنند و این تراژدی از اینجا آغاز خواهد شد. این‌ نمایش پرده‌ای کوتاه از تقابل الهه عشق و قدرت در زندگی مکبث است.»

امیر بشیره‌نژاد، مرمر معتمدی‌دانا، کیمیا علیزاده، مریم حبیبی، رومینا قلعه‌وند، سارینا گودرزی، معصومه ملکی، حسین اکبری، حسین قاسمی، طناز امیری، امید صیادی، حمید بهمنی، باران فتحی،منصوره کاملی، غزاله رحیم،سهیل میری و هلیا جولایی مقدم بازیگران این نمایش هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از پرهام بهروز (تهیه کننده)، داریوش آشوری (مترجم)، سهیل مقیمی، امیر رمضانی و فرزین حاجیلو (مشاوران کارگردان)، مهسا جهانی(آهنگساز)، فهیمه قنبری‌آواز (مهمان از گروه هوم)، پدرام رضوانی(طراح نور)، سحر بزرگی(طراح لباس)، ندا حقیقت‌گو(طراح گریم)، شایان کیانی(طراح گرافیک)، شیرین جهانزاده(عکاس)، سهیل میری(مدیر صحنه) ،سارینا گودرزی(دستیار کارگردان)، رومینا قلعه‌وند(منشی صحنه)، امیر بشیره‌نژاد(طراح صحنه و دکور)، مهدی سربازی(مدیر روابط عمومی)، زهرا سیف‌اله آهی(مشاور رسانه‌ای) و پایگاه سینما آفیس(تبلیغات) این اثر را برعهده دارد.

اجرای «تراژدی مکبث» تا ۱۵ شهریورماه ساعت ۲۰ در سالن ۳ تماشاخانه شهرزاد روی صحنه می‌رود.

 

عکس:شیرین جهانزاده




مطالب مرتبط

«دَجّآل» در شهرزاد به صحنه آمد

«دَجّآل» در شهرزاد به صحنه آمد

پردیس تئاتر شهرزاد، از دیشب میزبان اجرای نمایش «دجال» به تهیه‌کنندگی الیسا عبدویس و حسین کلبادی، نویسندگی حسن سعادت و کارگردانی حسین فردوسی شده است.

|

نظرات کاربران