در حال بارگذاری ...
هم‌زمان با آغاز فعالیت کانون بازیگران

کانون نمایشنامه‌نویسان گلستان تشکیل می‌شود

کانون نمایشنامه‌نویسان گلستان با هدف حمایت و تقویت نمایشنامه‌نویسان استان گلستان و شناسایی استعدادهای این عرصه راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، انجمن هنرهای نمایشی استان پس از تشکیل کانون بازیگران تئاتر، این بار به سراغ تشکیل کانون نمایشنامه‌نویسان رفته است.

سیدمهدی صمدی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی گلستان گفت: «کانون نمایشنامه‌نویسان پیش‌ازاین در سال‌های نه‌چندان دور با تلاش نمایشنامه‌نویس خوب استان، ابوالقاسم مهدوی و با حضور هنرمند فقید استاد محمدهادی نامور راد و نمایشنامه‌نویسان دیگر تشکیل‌ شده بود اما به دلایلی به مرحله فعالیت صنفی نرسید. این بار با رجوع به اساس‌نامه‌ای که در آن زمان تهیه‌شده بود با همکاری تعدادی از نمایشنامه‌نویسان استان همچون ابوالقاسم مهدوی، بهرام محمد ایری، مجید انوری، حمید میرزایی و روهان نوری فرمی را جهت عضویت در کانون تهیه‌ کرده‌ایم که در اختیار هنرمندان قرار گرفت. پس از ثبت‌نام، داوطلبان از میان اعضای پیوسته برای شرکت در انتخابات هیئت‌مدیره کانون نمایشنامه‌نویسان اعلام آمادگی می‌کنند.»

وی افزود: «انجمن هنرهای نمایشی فقط از میان اعضای گروه ثبتی تشکیل می‌شود و این امر باعث شده است بسیاری از هنرمندان خوب استان که در هیچ گروهی نیستند از حضور در فعالیت‌های صنفی انجمن محروم باشند اما کانون‌ها محدودیتی ندارند و همه نمایشنامه‌نویسان می‌توانند با توجه به رزومه و توانایی‌شان برای هیئت‌مدیره کانون داوطلب شوند و در تشکیل یک صنف توانمند همراه شوند.»

صمدی در مورد برگه‌های عضویت توضیح داد: «این فرم‌ها به‌صورت فیزیکی در اختیار ادارات شهرستان‌ها قرار گرفته است و هنرمندان می‌توانند با مراجعه به ادارات فرم را تحویل بگیرند و پس از تکمیل به همان اداره تحویل دهند. البته فایل فرم نیز در گروه‌های واتساپی ارسال شده و هنرمندان می‌توانند پس از دریافت فایل، فرم را تکمیل و تصویر آن را به شماره واتساپ 09113700107 ارسال کنند.»

 




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت‌داوران و بدون اولویت، نمایش‌های «بی‌هوده» از گرگان، «پینو» از علی‌آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش‌های «میم» از ...

|

نظرات کاربران