در حال بارگذاری ...
ماجرای مارتی بزرگ و ستایش از زادگاهش

ادای احترام به اسکورسیزی روی صحنه تئاتر

لین مانوئل میراندا ستاره برنده جوایز تونی و پولیتزر، با الهام از فیلم مارتین اسکورسیزی نمایشی جدید را در برادوی به صحنه می‌برد.

به گزارش ایران تئاتر، مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۷۷ فیلم «نیویورک، نیویورک» را با بازی لیزا مینلی و رابرت دنیرو ساخت. بسیاری این اثر را ستایش اسکورسیزی از زادگاهش توصیف کرده‌اند.

حالا پس از چهار دهه یکی از پرافتخارترین هنرمندان دنیای تئاتر، «نیویورک، نیویورک» را در قالب نمایش موزیکال روی صحنه می‌برد. لین مانوئل میراندا را بیشتر با نمایش «همیلتون» به خاطر می‌آوریم. سه جایزه تونی، سه جایزه گرمی، دو جایزه لارنس اولیویه و یک جایزه پولیتزر بخشی از کلکسیون افتخارات میرانداست.

در فیلم اسکورسیزی لیزا مینلی نقش خواننده‌ای را بازی می‌کند که عاشق نوازنده‌ ساکسیفونی با بازی رابرت دنیرو است. داستان فیلم در نیویورک دهه ۱۹۴۰ روی می‌دهد.

                                           

در خبری که به رسانه‌ها درز کرده است، اقتباس تئاتری میراندا تا حد زیادی از داستانی که اسکورسیزی روایت کرده است، فاصله می‌گیرد. البته همچنان داستان در نیویورک پس از جنگ‌جهانی دوم روی خواهد داد.

جان کندر و فرد اب موسیقی فیلم «نیویورک، نیویورک» را ساخته بودند. در تئاتر هم موسیقی آن‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. میراندا از چندین ترانه جدید نیز برای نسخه تئاتری رونمایی خواهد کرد.

اجرای این نمایش به کارگردانی سوزان استورمن از بهار سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

 

منبع: ایندی‌وایر




مطالب مرتبط

ریچارد شکنر در نشست نقد کتاب دانشگاه سوره مطرح کرد

چیزی فارغ از تئاتر وجود ندارد
ریچارد شکنر در نشست نقد کتاب دانشگاه سوره مطرح کرد

چیزی فارغ از تئاتر وجود ندارد

نشست نقد کتاب دانشگاه سوره با بررسی کتاب «مقدمه‌ای بر مطالعات اجرا» با حضور و سخنرانی مجازی نویسنده این اثر ریچارد شکنر برگزار شد. در این نشست ریچارد شکنر گفت تئاتر را به‌عنوان یک واژه جمع می‌دانم و چیزی فارغ از تئاتر وجود ندارد، باور دارم تئاتر فقط محدود به تعریف غربی و ...

|

«هزارویک‌شب شهرزاد» میزبان دانشجویان و هنرجویان خواهد شد

«هزارویک‌شب شهرزاد» میزبان دانشجویان و هنرجویان خواهد شد

رویداد «هزارویک‌شب شهرزاد» اعلام آمادگی کرد تا با ایجاد فضایی مناسب جهت شناسایی استعدادهای ویژه هنری، از اوایل خرداد 1403، میزبان دانشجویان و هنرجویان کلیه رشته‌های هنری و گروه‌های تئاتری باشد. 

|

محمدرضا عطایی‌فر، کارگردان نمایش «توقف اتانازی» خبر داد

انصراف از مرگ و خودکشى با دیدن یک نمایش!
محمدرضا عطایی‌فر، کارگردان نمایش «توقف اتانازی» خبر داد

انصراف از مرگ و خودکشى با دیدن یک نمایش!

محمدرضا عطایی‌فر، نویسنده و کارگردان نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» می‌گوید در طول اجرا با کسانى آشنا شدیم که متأسفانه به مرگ و خودکشى فکر کرده بودند و نکته جالب این بود که با دیدن این نمایش از انجام این کار منصرف شدند. احساس می‌کنیم تا حدی وظیفه خودمان را انجام داده‌ایم.

|

نظرات کاربران