در حال بارگذاری ...
اجرای «آزمایشگاه جنگلی» تا پایان شهریور تمدید شد

نمایشی که از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها تا نوه‌ها در آن نقش ایفا می‌کنند

نمایش «آزمایشگاه جنگلی» که با همراهی خانواده و کودک، از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها تا نوه‌ها، با رویکرد طبیعت‌گردی در فضای باز فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود، تا پایان شهریور به کار خود ادامه خواهد داد.

به گزارش ایران تئاتر، اجرای نمایش «آزمایشگاه جنگلی» به نویسندگی و کارگردانی سجاد آقابابایی که با ساختار پژوهشی بر بنیان هنرهای ترکیبی، محیطی، مشارکتی، حرکتی و تجربی، توسط «آزمایشگاه تماشاگران تئاتر نارنجی/آکومان» از تیرماه در باغ فرهنگسرای نیاوران آغاز شده است، تا پایان شهریور تمدید شد.

اجرای «آزمایشگاه جنگلی» با همراهی خانواده و کودک با رویکرد طبیعت‌گردی، پرنده‌نگری، روانشناسی و هنرهای ترکیبی طراحی شده است که مخاطبان، اجراگران اصلی آن می‌شوند و در طول اجراسازی خود به پروفسور پوآرت کمک می‌کنند تا به مفهوم احترام به محیط زیست و چگونگی زیست در طبیعت برسند.

این زیست تجربه اجرایی در واقع با دو رویکرد فرآیند محور و محصول محور پیش می‌رود که تمام موارد اجرا ‌توسط همه حاضران انجام می‌شود.

در بخش روانشناسی اجرا، فرزانه رستم‌زاده در قالب شخصیت سرخپوست با فرم‌هایی که در مورد کودکان پر شده است، بازی‌های متناسب با ویژگی آن کودک را اجرا می‌کند.

در بخش هدایت نمایشی از داستان‌سازی تا اجراسازی داستان با هدایت فاطمه حجازی و مژگان شرطی انجام می‌شود که با خط کلی، کودکان داستانی می‌سازند و با زیست تجربه آن روزشان کامل می‌کنند و به یک خروجی اجرایی می‌رسانند.

در بخش نقاشی و تجسمی طراحی دکور به صورت نقاشی روی پرده و اکسسوارها با هدایت تیم تجسمی کوثرالسادات موسوی، فاطمه زایا والناز هاشم منیری و نفیسه الیکاهی انجام می‌شود.

در بخش طبیعت‌گردی با هدایت محمدرضا رحیمی آشنایی با لوازم طبیعت زندگی در شرایط سخت و چگونگی حفظ بقا کار می‌شود. 

در بخش پرنده‌نگری با هدایت ندا کوهی با توجه به محیط فرهنگسرای نیاوران با گونه‌های مختلف پرنده آشنا می‌شوند و در نهایت اطلاعات این دو بخش طبیعت و پرنده‌نگری با هدایت نمایش خلاق یک داستان واحد ساخته می‌شود و با بخش تجسمی یک خروجی اجرایی ایجاد می‌شود.

ساناز آریان ثبت‌نگاری تصویری پروژه را برعهده دارد.

ترکیبات آزمایشگاه پروفسور پوآرت شامل نمایش خلاق، نقاشی، سفالگری، طبیعت‌گردی و تجربه زندگی در طبیعت، پرنده‌نگری و بازی‌های روانشناسی است، اجرای این برنامه برای ۱۵ تا ۲۰ خانواده طراحی شده است که مناسب افراد ۵ تا حدود ۱۲ سال است.

در این پروسه چند ساعتی که در قالب فضای نمایشی است، بچه‌ها و خانواده‌ها با هم درگیر یک اجرای مشارکتی از ترکیب هنرهای مختلف و طبیعت‌گردی خواهند شد.

گفتنی است که حضور پدر بزرگ، مادر بزرگ‌ها در این رویداد رایگان است.

عوامل اجرایی این پروژه پژوهشی عبارتند از آکومان (مجری طرح)، میرعلی رضا دریابیگی (مشاوراجرایی)، فاطمه سادات حجازی، مژگان شرطی، محمدرضا رحیمی، ندا کوهی، فهیمه اکبری، سارا بیستونی، کوثر السادات موسوی، مریم فهیمی، سارا پوران، فرزانه رستم‌زاده، ساناز آریان، الناز هاشم منیری و آرزو صدری (تیم آزمایشگاه)، نیلوفر خادم خصال (دستیار اجرا)، فهیمه اکبری (طراح پوستر)، کوثرالسادات موسوی (عکاس)، فرزانه رستم زاده (روانشناس آزمایشگاه).

این پروژه پنجشنبه‌های هرهفته تا پایان شهریور ماه ساعت ۱۱ در فضای باز فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد.




مطالب مرتبط

به میزبانی فرهنگسرای نیاوران

«دنیا پیره‌مرد است» ویژه بانوان اجرا می‌شود
به میزبانی فرهنگسرای نیاوران

«دنیا پیره‌مرد است» ویژه بانوان اجرا می‌شود

در روز‌های پایانی پاییز و مصادف با ایام فاطمیه، نوانمایش «دنیا پیره‌مرد است» به تهیه‌کنندگی گروه فرهنگی-هنری ریاحین با همکاری فرهنگسرای نیاوران و صندوق اعتباری هنر در سالن خلیج فارس روی صحنه می‌رود.

|

نظرات کاربران