در حال بارگذاری ...

مدیر بخش نمایشنامه‌نویسی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب شد

ایوب آقاخانی در حکمی از سوی کوروش زارعی دبیر جشنواره به‌عنوان مدیر بخش نمایشنامه‌نویسی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی جشنواره تئاتر فجر، کوروش زارعی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حکمی، مدیریت بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره را به ایوب آقاخانی سپرد.

در متن این حکم آمده است:

«جناب آقای ایوب آقاخانی

نظر به سوابق چشمگیر حضرتعالی در حوزه خلق، تألیف، چاپ و آموزش امر مهم نمایشنامه‌نویسی و با توجه به اهمیت این حوزه‌ خاص به‌عنوان رکن اساسی شکل‌گیری یک اثر خلاق نمایشی و همچنین با عنایت به سابقه اجرایی شما در جشنواره‌های متعدد و داوری‌های پرشمار در حوزه نویسندگی، به‌موجب این حکم، به مدیریت بخش نمایشنامه‌نویسی چهل و یکمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر منصوب می‌شوید. امید است در این مقام و در راستای هدف عالیه‌ی ارتقای سطح تئاتر کشور مؤثر باشید.

کورش زارعی، دبیر چهل و یکمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر»

گفتنی است، ایوب آقاخانی کارشناس نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده‌ هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز را در سال ۱۳۷۸ اخذ کرد.

او همچنین کارشناس‌ارشد نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده‌ هنر دانشگاه تربیت مدرس ۱۳۸۱ است.

در مورد ذکر آثار و همچنین سوابق آقاخانی که بیش از چهار دهه در رشته تئاتر فعالیت تخصصی دارد می‌توان به تألیف و چاپ ۳۹ عنوان کتاب، کارگردانی ۲۵ نمایش در سالن‌های حرفه‌ای کشور، ۲۲ سال تدریس در دانشگاه‌های هنری در رشته‌های تئاتر و سینما، داوری و مسئولیت اجرایی در جشنواره‌های مختلف و معتبر کشور نظیر فجر، دانشگاهی، سوره، رادیو، بانوان، تأسیس و مدیریت پروژه آموزشی چهارفصل تئاتر ایران، تأسیس و مدیریت گروه تئاتر پوشه، تأسیس و مدیریت برنامه‌های تخصصی در حوزه‌ تئاتر در رسانه همچون دیالوگ، سردبیری تخصصی نمایش‌های رادیویی، اخذ بیش از بیست جایزه از جشنواره‌های نمایشی کشور، سردبیری فصلنامه‌ تخصصی صحنه، راه‌اندازی و دبیری مسابقه‌ سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه و بازی در آثار مختلف تئاتری، تلویزیونی و سینمایی اشاره کرد.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند
مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد از سخنانش درباره نبود انضباط مالی در چهل‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر سوءبرداشت شده و منظور او زیرسوال بردن زحمت‌های برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی نبوده است.

|

نظرات کاربران