در حال بارگذاری ...

‌‌بازگشت سعدی افشار با قولنج به صحنه تئاتر

سعدی افشار هنرمند پیشکسوت تئاتر تخت حوضی و جزء آخرین بازمانده‌ از نسل سیاه‌بازان ایران، بعد از سال‌ها دوری از این حرفه‌، بار دیگر در نمایش قولنج نوشته داود فتحعلی‌بیگی روی صحنه ظاهر می‌شود.

به گزارش سایت ایران تئاتر، این نمایش که به کارگردانی حسین بابایی قرار است اجرا ‌شود، داستان مردی است که بعد از فوت همسرش تصمیم به ازدواج مجدد می‌گیرد ولی دخترش مخالفت می‌کند. ‌
حسین بابایی درباره نقش سعدی افشار ‌‌گفت:«ما سعی کردیم نقش ایشان را به گونه‌ای در نظر بگیریم که جست‌وخیز چندانی نداشته باشد و متناسب با شرایط جسمی‌شان باشد.»
بابایی همچنین درباره تغییرات ایجاد شده در نمایشنامه توضیح داد:«تغییرات اعمال شده جزئی است و چارچوب اصلی نمایشنامه تغییری نکرده است. به طور مثال قرار بود به پیشنهاد داود فتحعلی‌بیگی نام نمایش"عشق پیری" باشد، ولی به نام"قولنج" تغییر کرد و در حال حاضر 60 درصد کار آماده است و ما در انتظار قطعی شدن محلی برای اجرا هستیم.»
بازیگرانی که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند عبارتند از: سعدی افشار، طاهره سیرتی، مجید فروغی، حسین بابایی، رهام عسگرپور و مرجان قمری.
کارگردان نمایش در خصوص زمان اجرای اثر گفت:«این اثر قبل از جشنواره آئینی ـ سنتی و از اوایل تیر ماه اجرای عمومی خواهد داشت ولی محل آن هنوز مشخص نیست.»
همچنین محمدحسین ناصربخت درباره حضور این نمایش در جشنواره آئینی ـ سنتی به سایت ایران تئاتر توضیح داد:«این نمایش برای شرکت در بخش پیشکسوتان پیشنهاد داده شده ولی قطعی شدن آن منوط به بازبینی است به همین دلیل هم اجرای آن در جشنواره به طور قطع مشخص نیست.»