در حال بارگذاری ...

فراخوان شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به منظور اعتلای تئاتر کودک و نوجوان با هدف ایجاد زمینه مناسب برای رشد، گسترش و سامان دهی تئاتر کودک و ارائه مهارتهای زندگی با استفاده از ادبیات کهن و عامیانه کشور و اقتباس از ادبیات کودک و نوجوان شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را در مهرماه ۱۳۸۸ برگزار می کنند.

مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به منظور اعتلای تئاتر کودک و نوجوان با هدف ایجاد زمینه مناسب برای رشد، گسترش و سامان­دهی تئاتر کودک و ارائه مهارتهای زندگی با استفاده از ادبیات کهن و عامیانه کشور و اقتباس از ادبیات کودک و نوجوان شانزدهمین جشنواره بین­المللی تئاتر کودک و نوجوان را در مهرماه 1388 برگزار می­کنند.

بخش­های جشنواره

 الف مسابقه بین‌الملل: این بخش شامل آثار ایرانی منطبق با استانداردهای بین المللی و آثار خارجی خواهد بود. در مورد آثار ایرانی با توجه به اهمیت اجرای عمومی نمایش ها، ستاد جشنواره پذیرای هیچ طرح یا نمایشنامه ای جهت شرکت در بخش مسابقه نخواهد بود و متقاضیان شرکت در این بخش می بایست لوح فشرده آثار اجرا شده را همراه تأییدیه اجرای عمومی توسط دفتر تئاتر کودک و نوجوان  مرکز هنرهای نمایشی برای نمایش های اجرا شده در تهران و تأییدیه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها برای نمایش های اجرا شده در شهرستانها به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

(لازم به ذکر است به منظور تولید نمایش های جدید باید اجرای عمومی اینگونه نمایش ها تا قبل از برگزاری جشنواره امکان پذیر باشد)   

ب- مسابقه ایران: این بخش شامل برگزیده­ای از نمایش­های ایرانی راه نیافته به بخش بین الملل و منتخب سایر جشنواره های موضوعی کودک و نوجوان مانند جشنواره های استانی تئاتر دانش آموزی و ... خواهد بود.

ج-  بخش ویژه: مختص نمایش هایی است که دارای ارزشهای موضوعی و تکنیکی ویژه ای هستند و موضوعات قرآنی، دینی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اولویت انتخاب برخوردار می باشند.

V انتخاب آثار بخش ویژه نیز  از طریق لوح فشرده خواهد بود.

د- مسابقه نمایشنامه­نویسی: در راستای ارتقاء سطح کیفی تئاتر کودک و نوجوان و شناسایی نمایشنامه­نویسان برگزیده در این حوزه ستاد برگزاری جشنواره مسابقه نمایشنامه­نویسی برگزار می­کند.

        جوایز جشنواره:

جوایز برگزیدگان در بخش های مسابقه بین الملل، مسابقه ایران، ویژه و مسابقه نمایشنامه نویسی به ترتیب از پنج تا بیست میلیون ریال خواهد بود. نمایش های برگزیده ایرانی بخش مسابقه بین الملل از اجرای عمومی بهره مند خواهند شد و آثار برگزیده نمایش نامه نویسی توسط انتشارات نمایش  مرکز هنرهای نمایشی به چاپ خواهند رسید

گاهشمار جشنواره:

·         مهلت ارائه آثار برای مسابقه نمایشنامه­نویسی تا تاریخ 10/5/88

·         مهلت ارائه آثار برای بخش­های صحنه ای  تا تاریخ 31/5/88.

·          برگزاری جشنواره از 16 تا 20 مهرماه 1388

مدارک عمومی مورد نیاز:

1.               ارسال فرم پر شده تقاضای حضور در جشنواره.

2.               ارسال 4 نسخه لوح فشرده برای شرکت در بخش­های مسابقه و ویژه

3.               یک قطعه عکس پرسنلی کارگردان و نویسنده (برای مسابقه نمایشنامه­نویسی)

4.               یک عدد بروشور نمایش (بخش مسابقه و ویژه)

5.               خلاصه داستان نمایش حداکثر در یک صفحه A4 (بخش های مسابقه و ویژه)

6.               یک لوح فشرده شامل چند عکس با کیفیت از اجرا

7.               تاییدیه اجرای عمومی (بخش های صحنه ای  )

8.              تأییدیه سازمان برگزارکننده برای آثار  جشنواره های موضوعی(تأیید برگزیدگی)

9.           ارسال 3 نسخه نمایشنامه تایپ شده و فایل آن در محیط word بر روی لوح فشرده(برای مسابقه نمایشنامه نویسی)

نشانی دبیرخانه مرکزی: تهران خ حافظ خ استاد شهریار-  جنب تالار وحدت مرکز هنرهای نمایشی دبیرخانه دائمی جشنواره‌ها (آثار به این نشانی ارسال شود)  

تلفن : 66710702 5-66705101 داخلی 338  www.theater.ir

9.          نشانی دبیرخانه استانی: اصفهان بوستان ملت نبش خ توحید مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان تلفن: 6284391-0311        

فرم تقاضای حضور در شانزدهمین جشنواره بین­المللی تئاتر کودک و نوجوان اصفهان    

عنوان اثر: ............................................................ نویسنده: .................................................... کارگردان: ........................................................ سن: .................... میزان‌تحصیلات (با ذکر رشته و گرایش)...............................................نام گروه:............................................تلفن:......................................................نشانی دقیق: ................................................................................................................

نوع مخاطب      کودک   š نوجوان š  عموم   š  متقاضی شرکت در بخش:  مسابقه š مسابقه نمایشنامه­نویسی š ویژه š

مختصری درباره سوابق کارگردان وگروه اجرایی:

 

اینجانب ............................................................ با اطلاع از مفاد فراخوان شانزدهمین جشنواره بین­المللی تئاتر کودک و نوجوان مدارک درخواستی را ارائه می‌نمایم.

                                                                                                                                                                                                           تاریخ و  امضاء