در حال بارگذاری ...
در رویداد بین المللی تئاتر کازان روسیه

گروه مغان هنر با کسب دیپلم افتخار درخشید

گروه تئاتر مغان هنر با نمایش «زندگی در رود ارس»، دیپلم افتخار فستیوال بین المللی تئاترBUA تاتارستان روسیه را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، هنرمندان تئاتر استان اردبیل در قالب گروه تئاتر مغان هنر پارس آباد با نمایش «زندگی در رود ارس» (ایچیمده بیر آراز آددیملاییر)، در فستیوال بین المللی تئاترBUA تاتارستان روسیه و در شهر بوئینگ کازان حضور یافته و دیپلم افتخار این رویداد تئاتری را به خود اختصاص دادند.

نمایش «زندگی در رود ارس» (ایچیمده بیر آراز آددیملاییر) را عارف مهتاب نوشته و غریب منوچهری آن را کارگردانی کرده است.

برای این نمایش عباس جاهد، نسترن اکبرزاده و شهرام محرابی ایفای نقش کردند و در اجرای آن سید اصغر سعادت، یاشار هاشمی، شهرام محرابی، مهدی صالحیار، پویا معصومی، فرشاد جعفرزاده و هاجر پناهی همراهی و همکاری داشتند.

این رویداد تئاتری از ۸  تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ برابر با هفدهم تا بیست و چهارم شهریورماه جاری در شهر بوئینسک کازان روسیه و در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار شد و ۱۲گروه از کشورهای جهان  و فدرال‌های مختلف روسیه حضور خواهند داشت.

از کشورمان نمایش های «زندگی در رود ارس» و «آتش» از استان های اردبیل و آذربایجان شرقی حضور داشتند.
نمایش «زندگی در رود ارس» در طی دو سال گذشته با عنوان «ایچیمده بیر آراز آددیملاییر»در شهرهای مختلف ایران ازجمله تهران، تبریز، اردبیل، مشکین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی، خلخال، جلفا و ... به
روی صحنه رفته و مورد استقبال تماشاگران قرارگرفته است.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران