در حال بارگذاری ...

آغاز تبادل استاد و دانشجو دانشکده تربیت مدرس با دانشگاه اسنابروک

دانشگاه تربیت مدرس در پی ایجاد رشته پداگوژی، سومین مرحله همکاری مشترک خود را با دانشگاه اسنابروک بر تبادل استاد و دانشجو متمرکز کرد.

به گزارش سایت ایران تئاتر مقدمات ایجاد‌ رشته پداگوژی از سه سال پیش و با امضای تفاهم‌نامه میان دانشکده تئاتر دانشگاه تربیت مدرس و دانشکده تئاتر اوسنابروک در شهر لینگن آلمان فراهم شد.
دکتر محمدرضا خاکی مدیر گروه سابق گروه کارگردانی دانشکده تربیت مدرس در گفت‌و‌گو با سایت ایران تئاتر گفت: «این تفاهم‌نامه در سه مرحله پیش‌بینی شد که دو سال پیش مرحله نخست آن با برگزاری سمینار تئاتر پداگوژی در دو شهر لینگن و تهران و همچنین برگزاری ورک‌شاپ از سوی دکتر مسعود دلخواه و من در آلمان و خانم‌ها نادین گیزه و فیروز‌زاده در ایران به انجام رسید.»
این مدرس دانشگاه همچنین افزود:«در این ورک شاپ‌ها از دانشجویان ایرانی و آلمانی بهره گرفتیم.»
به گفته دکتر خاکی در مرحله دوم اثر مشترکی میان دانشجویان ایرانی و آلمانی به صحنه رفت که در آن 5 دانشجوی ایرانی و 5 دانشجوی آلمانی حضور داشتند و این اجرا با نام "دژاوو" نخستین بار در جشنواره مورگن لند آلمان به صحنه رفت و سپس در جشنواره تئاتر دانشگاهی و تالار مولوی اجرا شد.
این پژوهشگر تئاتر همچنین گفت:«در ادامه این همکاری مشترک مرحله سوم و نهایی انجام خواهد گرفت که در این مرحله به تبادل استاد و دانشجو خواهیم پرداخت. در این مرحله دو دانشجوی ایرانی به مدت 6 ماه بورسیه دانشگاه اوسنابروک خواهند شد.»
وی همچنین از تنظیم مجموعه‌ مقالاتی در ارتباط با تئاتر پداگوژی و انتشار یک کتاب مشترک در این زمینه خبر داد.
مسئول برگزاری این پروژه در ایران افزود:«مقدمات پروژه تبدیل تئاتر پداگوژی به عنوان یک رشته در دانشگاه تربیت مدرس در حال انجام است و تعدادی از کتب درسی دانشگاه اوسنابروک نیز در دست ترجمه هستند که باید با نیازها و امکانات موجود آموزشی در ایران تطبیق داده شوند.»