در حال بارگذاری ...

عکسی زیرخاکی از امین تارخ و رضا بابک در دوران جوانی

رضا بابک، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون از زنده‌یاد امین تارخ به عنوان بازیگری قدرتمند و توانا با صدایی زیبا و چهره‌ای دوست‌داشتنی یاد کرد.

به گزارش ایران تئاتر، رضا بابک، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان، در گفت‌وگو با ایسنا، از امین تارخ، همکار و هم‌دانشکده‌ای خود یاد کرد.

او با به یاد آوردن روزهای پر تب و تاب دانشکده هنرهای زیبا در دهه 50 خورشیدی گفت: «من و امین تارخ هم‌دانشکده‌ای بودیم. البته ایشان از ما جوان‌تر بود و سال پایینی ما بود ولی از همان دوران با هم چند نمایش در خدمت دکتر محمد کوثر ـ استاد شناخته شده تئاتر ـ کار کردیم.»                                                                                            

رضا بابک از امین تارخ به عنوان بازیگری قدرتمند یاد کرد و : «متاسفم که بازیگری توانا را از دست دادیم که هم در کار بازی چیره‌دست بود و صدای زیبا و چهره دوست‌داشتنی‌اش، حضورش را گرم‌تر هم کرده بود. زمانی که زنده‌یاد دکتر کوثر آموزش را در دانشکده هنرهای زیبا بر عهده گرفت و کارهایی متفاوت در زمینه تئاتر را آغاز کرد، با امین تارخ در دو نمایش «لورنزاچیو» و «هنری چهارم» که برای تلویزیون ضبط کردیم، در خدمت ایشان بودیم. امین تارخ بسیار بازیگر خوبی بود، خوش‌برخورد، باهوش و توانمند. او از آن بازیگرانی بود که صحنه را از آن خود می‌کرد و حضورش چه روی صحنه و چه مقابل دوربین، تماشایی بود.»

بیشتر بخوانید:
امین تارخ درگذشت
محمد رحمانیان: امین تارخ، سرلارنس اولیویه ایران بود
پوران درخشنده: امین تارخ، بازیگران خوبی را به سینمای ایران معرفی کرد




مطالب مرتبط

گفت‌وگویی کوتاه با رضا بابک

بنیاد تئاتر ملی، می‌تواند عرصه نمایش ایرانی را به روزهای اوجش برگرداند
گفت‌وگویی کوتاه با رضا بابک

بنیاد تئاتر ملی، می‌تواند عرصه نمایش ایرانی را به روزهای اوجش برگرداند

رضا بابک، هنرمند تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران می‌گوید تشکیل بنیاد تئاتر ملی، می‌تواند گونه نمایش ایرانی را که مدتی است دچار کلیشه‌ها و تکرار شده است، دوباره شکوفا کند و به روزهای اوجش برساند.

|

با حضور علی نصیریان و دیگر هنرمندان پیشکسوت

جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج برگزار شد
با حضور علی نصیریان و دیگر هنرمندان پیشکسوت

جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج برگزار شد

در جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج که با حضور علی نصیریان و جمعی دیگر از هنرمندان پیشکسوت برگزار شد، خریداری ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج، بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر و تصویب تشکیل بنیاد تئاتر ملی ایران مورد تاکید مجدد قرار گرفت.

|

حسن همتی بازیگر تئاتر درگذشت

حسن همتی بازیگر تئاتر درگذشت

حسن همتی، کوتاه قامت‌ترین بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران، روز چهارشنبه سوم آبان بر اثر ایست قلبی در تهران درگذشت.

|

نظرات کاربران