در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با بازیگر دوست‌داشتنی سریال «نون خ»

فریده سپاه‌منصور: دلتنگ زندگی و بازی روی صحنه هستم

فریده سپاه‌منصور، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به دلتنگی بسیار زیادش برای صحنه تئاتر گفت بازیگری نیازمند رفتار حرفه‌ای است و باید سعی کرد در این عرصه اشتباهات کمتری داشت؛ چون کاری که انجام می‌دهیم دیگر قابل جبران و بازگشت نیست.

فریده سپاه‌‌منصور، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما که کار خود را از تئاترهای دانشجویی دهه چهل آغاز کرده است.

او سابقه بازی در نمایشهای متعددی مانند «تراس»، «ترن»، «پپرونی برای دیکتاتور»، «دن کامیلو»، «همسایه آقا»، «خانه برنارد آلبا»، «سووشون» و «پاتریس لومومبا» را در کارنامه بازیگری خود دارد.

سپاه‌منصور، متولد سال ۱۳۲۶ تهران و همسر هوشنگ توکلی، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان است. او در مجموعه‌های تلویزیونی چون «نون خ۱»، «هیئت‌مدیره»، «دردسرهای عظیم ۲»، «همه خانواده من»، «معصومیت ازدست‌رفته»، «دوران سرکشی»، «روزگار جوانی»، «تهران ۱۱»، «اغما»، «مرگ تدریجی یک رؤیا» و مجموعه «شاهگوش» برای شبکه نمایش خانگی به عنوان بازیگر حضور داشته است.

«مهمان‌ مامان»، «مارمولک»، «کتاب قانون»، «ساحره» و «به روح پدرم» از جمله هنرنمایی‌های این بازیگر پیشکسوت در سینماست.

او از دلتنگی این روزهای خود و دوری از تئاتر گفت: «بعد از بازی در نمایش «تراس» به کارگردانی مسعود کرامتی در تماشاخانه ایرانشهر، فعالیتی در هیچ نمایش دیگری نداشته‌ام و بسیار دلتنگ تئاتر هستم؛ اما اگر پیشنهاد بازی داشته باشم، در صورتی که با متن ارتباط برقرار کنم، حتما آن را قبول خواهم کرد.»

این هنرمند پیشکسوت ادامه داد: «البته در این چند سال که ویروس منحوس کرونا پای به زندگی‌مان گذاشته است، در عرصه تصویر نیز کم‌کارتر شده‌ام.»

سپاه‌منصور خطاب به علاقه‌مندان تئاتر و هنرهای نمایشی تاکید کرد: «هر کاری عشق می‌خواهد؛ اگر شما تئا‌تر را دوست دارید باید عاشقش باشید و با سختی‌هایش مدارا کنید؛ چون هیچ کاری بدون زحمت نیست. هر کاری به خاطر شرایطی که دارد سخت‌ یا آسان‌ است، ولی اگر می‌خواهید وارد کاری بشوید باید مطمئن باشید آن را دوست دارید. کار نمایش دشواری‌های خودش را دارد و علاقه‌مندان خصوصا نوجوانان نباید صرفا برای چهره شدن و معروف شدن وارد این حرفه شوند، چراکه وقتی عشق در کار نباشد با شکست مواجه خواهند شد.»

بازیگر سریال خاطره‌انگیز «عقیق» در پایان گفت: «در حرفه بازیگری باید سعی کرد که اشتباهات کمتری داشت؛ چون کاری که انجام می‌دهیم دیگر قابل جبران و بازگشت نیست و باید در بهترین و حرفه‌ای‌ترین حالت آن را انجام دهیم؛ مثلا ابراز احساسات مخاطبان، مسئولیت من را سنگین‌تر می‌کند و  نمی‌توانم در مقابل محبت آن‌ها بی‌تفاوت باشم به همین دلیل هم برای نقش‌هایم وقت زیادی می‌گذارم.»




مطالب مرتبط

در دیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد

تاکید بر نگارش سند ملی حکمرانی هنرهای نمایشی توسط هنرمندان تئاتر
در دیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد

تاکید بر نگارش سند ملی حکمرانی هنرهای نمایشی توسط هنرمندان تئاتر

در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان تئاتر با حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم تأسیس و راه‌اندازی سازمان هنرهای نمایشی و نگارش سند ملی حکمرانی هنرهای نمایشی برای بیان دغدغه هنرمندان تئاتر در زمینه‌های مختلف تأکید شد.

|

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران به‌منظور گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان خیمه‌شب‌بازی و ارتقا سطح کیفی این‌گونه نمایش سنتی ایرانیف مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تمدید کرد.

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند
شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند

شهرام کرمی، در مراسم شب‌چراغ «سلطان عمرا بمیرد» در تماشاخانه سنگلج، از اجرای نمایش‌های اصیل ایرانی در این سالن قدیمی، توسط هنرمندان استانی، قدردانی کرد.

|

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» که به ماجرای بمب‌گذاری عاشورای 73 در حرم مطهر امام رضا(ع) می‌پردازد، در روزهای ابتدایی اردیبهشت، میزبان مخاطبان زنجانی شد و در ادامه در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های این شهر هم اجرا خواهد شد.

|

نظرات کاربران