در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «لئوناردو داوونژاد»

حسین کشفی‌اصل: خیلی از همکاران عطای ادامه اجراهای‌شان را به لقایش بخشیده‌اند

حسین کشفی‌اصل، کارگردان نمایش «لئوناردو داوونژاد» که اجرایش ناتمام مانده است، می‌گوید با این‌که برنامه‌ریزی‌های زیادی برای فعالیت تئاتری‌اش تا پایان سال داشته، ولی در حال حاضر به دلیل وضعیت مبهم و نامشخص، تنها کاری که از او برمی‌آید، صبوری کردن است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر، حسین کشفی‌اصل، کارگردان نمایش «لئوناردو داوودنژاد» است که به دلیل شرایط موجود در جامعه، اجرای آن در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان ایران به تعویق افتاده است. 

فرید رحمتی، محسن رضوی‌نیا و میلاد کرباسی در نمایش «لئوناردو داوودنژاد» ایفای نقش می‌کنند. محسن میرزاخانی نمایشنامه این نمایش کمدی را با الهام از نمایشنامه «هنر» اثر یاسمینا رضا نوشته است. در خلاصه داستان این نمایش آمده: «تقابل و رویارویی سه رفیق بر سر یک تابلوِ نقاشی اثر استاد لئوناردو داوودنژاد».

در ادامه، فرازهایی از گفت‌وگو با حسین کشفی‌اصل را می‌خوانید:

- اکثر تماشاخانه‌ها از ۳۱ شهریور ماه تعطیل شدند و این روزها هم فکر می‌کنم تنها پردیس تئاتر شهرزاد و تماشاخانه سیمرغ اجراهای محدودی داشته باشند. من غیر از کارگردانی نمایش «لئوناردو داوودنژاد» به عنوان بازیگر نیز در نمایش «پرسپکتیو» حضور داشتم که قرار بود تا اول مهر ماه روی صحنه باشد اما به دلیل شرایط پیش آمده تنها تا ۲۹ شهریور اجرا شد و سه اجرای باقی مانده را کنسل کردیم.

- نمایش «لئوناردو داوونژاد» هم تنها توانست از ۲۷ تا ۲۹ شهریور ماه سه اجرا داشته باشد و اگر همه چیز طبق روال پیش می‌رفت ۲۲ مهر ماه باید اجرای پایانی نمایش می‌بود ولی فعلاً همه چیز موکول شده به «تا اطلاع ثانوی» و مشخص نیست که قرار است چه برنامه‌ای داشته باشیم. فکر می‌کنم هر زمانی هم که قرار باشد تماشاخانه انتظامی بازگشایی شود حداقل یک هفته تا ۱۰ روز نیاز است که گروه دوباره خودش را برای اجرا آماده کند و چند روزی تمرین داشته باشد. چون نزدیک به ۲۵ روز است که کار رها شده و گروه پراکنده شده است و دکور در سالن مانده است.

- «پیام لاریان به عنوان مدیر تماشاخانه انتظامی و محمدمهدی عسگرپور به عنوان مدیرعامل خانه هنرمندان با من و گروه دیگری که در این سالن اجرا داشتند همراه بودند و گفتند جای نگرانی وجود ندارد و هر زمان که شرایط عادی و نرمال شد طبیعتاً اولویت اجرا با شماست ولی مساله این است که بدیهی‌ترین امکانی که این روزها باید در جامعه وجود داشته باشد اینترنت است که آن هم قطع شده و فرصت هرگونه تبلیغ و اطلاع رسانی را از ما گرفته است. اگر اینترنت وصل هم باشد تبلیغات ما باید در شرایط عادی صورت بگیرد اما این روزها وضعیت مناسبی برای تبلیغات نیست پس ترجیح ما هم این است که در این وضعیت ساکن باشیم.»

- «من حدود ۴ ماه قبل نمایش «تجربه‌های اخیر» را در تئاتر شهر روی صحنه داشتم و بعد از آن نیز به عنوان بازیگر با نمایش «پرسپکتیو» به صحنه رفتم. بعد از آن نیز قرار بود نمایش «لئوناردو داوونژاد» را به صحنه ببرم و آبان ماه نمایش «اقامتگاه» را در مقام بازیگر روی صحنه داشته باشم. دی ماه نیز می‌خواستم نمایش «افرای ژاپنی» را برای دومین بار اجرا کنم. در واقع من برنامه‌ریزی های زیادی برای فعالیت تئاتری ام تا پایان سال داشتم اما در حال حاضر وضعیت همه این اجراها مبهم و نامشخص است و هیچ برنامه‌ریزی برایمان امکان پذیر نیست چون همه اجراها به تعویق خواهد افتاد. از این رو تنها می‌توانیم صبوری کنیم و نظاره گر بهبود شرایط باشیم. البته این اتفاق تنها برای من ِنوعی پیش نیامده و خیلی از همکاران و دوستانم متضرر شده‌اند و برخی هم عطای ادامه اجراهایشان را به لقایش بخشیده‌اند.»




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با حسین کشفی‌اصل کارگردان «عددهای نشده»

چالش بازیگری روی فرش ایرانی
گفت‌وگو با حسین کشفی‌اصل کارگردان «عددهای نشده»

چالش بازیگری روی فرش ایرانی

حسین کشفی‌اصل کارگردان نمایش «عددهای نشده» می‌گوید بازیگران من در این نمایش به واسطه طراحی صحنه و میزانسن‌های اجرایی، اجازه دارند فقط در محدوده داخلی یک فرش دوازده‌متری بازی داشته باشند و حتی انگشت‌شان از این فرش بیرون نزد و از این جهت می‌دانم چالش سختی برای‌شان بود که ...

|

یادداشتی بر نمایش «بوستان حیات ژوراسیک»

ارائه محتوا با زبان طنز و گروتسک در قالب بداهه‌پردازی
یادداشتی بر نمایش «بوستان حیات ژوراسیک»

ارائه محتوا با زبان طنز و گروتسک در قالب بداهه‌پردازی

حمید کاکاسلطانی*: نمایش «بوستان حیات ژوراسیک» نوشته‌ نوشین تبریزی و به کارگردانی پرستو گلستانی دی‌ و بهمن‌ 1402 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه رفته است. این نمایش با ترکیبی از ...

|

نگاهی به نمایش «وقتی آنقدری که باید همدیگر را زجر داده‌­ایم»

بیان تئاتری زیر نور سینمایی
نگاهی به نمایش «وقتی آنقدری که باید همدیگر را زجر داده‌­ایم»

بیان تئاتری زیر نور سینمایی

علیرضا نراقی: نمایشنامه «وقتی آنقدری که باید همدیگر را زجر داده‌­ایم»، نوشته مارتین کریمپ، نویسنده بریتانیایی که این روزها توسط مجتبی جدی در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه ...

|

در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود
در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود

احمد محیط طباطبایی، رییس ایکوم در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» که به مناسبت شب یلدا و آغاز فصل زمستان در خانه هنرمندان برگزار شد، گفت یلدا مطابق همه آن چیزی بوده که در فرهنگ ایران بوده است و آن این‌که تاریکی به‌روشنی رسیده؛ شب به‌روز ختم شده و امید در پس ناامیدی متولد ...

|

نظرات کاربران