در حال بارگذاری ...
در سومین تجربه کارگردانی

گلاب آدینه «پرده‌خانه» را نیمه آبان به صحنه می‌برد

گلاب آدینه در جدیدترین تجربه‌ کارگردانی خود «پرده‌خانه» بهرام بیضایی را در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد برد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از پردیس تئاتر شهرزاد، «پرده خانه» بهرام بیضایی از ۱۵ آبان به کارگردانی گلاب آدینه و تهیه‌کنندگی سعیده اسماعیل‌نیا، در سالن شماره یک این پردیس اجرا خواهد شد.

آدینه طی یادداشتی عنوان کرد:

«گرچه از وقایع این روزها، چشمم گریان و دلم خونین است اما اگر شرایط هزار برابر بدتر از وضع موجود باشد، تا توان دارم هرگز سالن تئاتر را رها نخواهم کرد. از سال‌های دور تا به امروز، تعطیلی تئاتر و موسیقی خواسته قلبی دشمنان هنر بوده است؛ فرصت این شادی از سوی من، برای ایشان محقق نخواهد شد

از سایر عوامل این نمایش می‌توان به شبیر پرستار (مجری طرح)، شکوفه آزادگان (برنامه‌ریز و دستیار کارگردان)، مهدی فلاح‌‌صفا (آهنگساز)، مقدی شامیریان (طراح لباس)، علی پوراحمدیان و نوید معمار (طراحان صحنه)، رضا خضرایی (طراح نور)، انسیه فرض‌اللهی (چهره‌پرداز) و ایمان یاری (طراح گرافیک) اشاره کرد.

این سومین تجربه کارگردانی گلاب آدینه بر نمایشنامه‌های بهرام بیضایی پس از «سلطان مار» و« مرگ‌ یزدگرد» است

آدینه سال گذشته نمایش موزیکال «بانوی محبوب من» را در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه برد و با استقبال مخاطبین علاقه‌مند تئاتر روبه‌رو شد.

فهرست بازیگران نمایش «پرده خانه» به‌زودی اعلام خواهد شد.

«پرده خانه» داستان زنان بازی‌خانه‌ حرمِ سلطانی پریشان‌احوال است که با آمدن نو عروس کم سال، تصمیم به قتل شاه میگیرند.

پیش‌فروش بلیت‌های جدیدترین نمایش گلاب آدینه از اواخر این هفته آغاز خواهد شد.




مطالب مرتبط

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

همزمان با آغاز اجراهای گروه‌های منتخب، گلاب آدینه، مریم کاظمی و هانا کامکار به‌عنوان داوران چهارمین دوره جشنواره «افرا» معرفی شدند.

|

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

مؤسسه‌ فرهنگی هنری اکبر رادی، در پیامی به مناسبت سالگرد درگذشت این نمایشنامه‌نویس که هم‌زمان با زادروز بهرام بیضایی است، از این دو هنرمند بزرگ عرصه هنرهای نمایشی کشور یاد کرد.

|

نظرات کاربران