در حال بارگذاری ...
اجرای سینمایش «۴۱۰» در برج میلاد تمدید شد

کوروش زارعی: آثار هنری می‌تواند باعث آرامش مردم شود

کوروش زارعی، کارگردان سینمایش بزرگ «۴۱۰» با بیان اینکه آثار هنری به لحاظ زیبایی‌شناسی ساختار و محتوا می‌توانند باعث آرامش روح و روان مردم شود، گفت اکنون جامعه به حدی از آرامش رسیده است که تئاتر می‌تواند به حیات خود ادامه بدهد و چراغ آن روشن بماند.

به گزارش ایران تئاتر ، اجرای سینمایش «۴۱۰» به نویسندگی مرتضی شاه‌کرم، تهیه‌کنندگی علیرضا کوه‌فر و کارگردانی کوروش زارعی که از یکشنبه ۲۵ مهر در برج میلاد تهران روی صحنه رفته است تا 13 آبان تمدید شد.

کوروش زارعی، کارگردان این اثر هنری درباره تمدید مهلت زمان آن به ایران تئاتر گفت: «سینمایش «410» برطبق زمان اولیه و اعلام شده قرار بود تا فردا چهارشنبه 11 آبان در برج میلاد میزبان مخاطبان باشد که تا جمعه 13 آبان تمدید شد.»

او ادامه داد: «به لطف خداوند، تاکنون با توجه به شرایط فعلی و با وجود ناآرامی‌های جامعه استقبال خوبی از اجرا شده است.»

زارعی در پاسخ به اینکه ضرورت روشن کردن چراغ تئاتر در شرایط اجتماعی فعلی توضیح داد: «ناآرامی‌ها نباید مانع چرخش چرخ زندگی مردم شود. هنرمندان هم جزو همین مردم هستند. آن‌ها طی دو سال همه‌گیری ویروس کرونا تحت فشارهای مالی زیادی قرار گرفتند، خانه‌نشین شدند و به سختی روزگار گذراندند. با بسته شدن سالن‌های تئاتر چگونه زندگی خود را تامین کنند؟!»

                                                  

کارگردان سینمایش «410» افزود: «اکنون جامعه به حدی از آرامش رسیده است که تئاتر می‌تواند به حیات خود ادامه بدهد و چراغ آن روشن بماند.»

کوروش زارعی در پایان گفت: «قطعا آثار هنری به لحاظ زیبایی‌شناسی ساختار و محتوا می‌توانند تا حدی باعث آرامش روح و روان مردم شوند و بار مسائل و سختی‌هایی را که در این مدت به دوش کشیده‌اند، کاهش دهند.»

سینمایش «410» اثر مستندگونه‌ای براساس روایت‌های دهه شصت و شهدای قهرمان لشگر  41 ثارالله با محوریت شخصیت حاج قاسم سلیمانی است.

واژه «سینمایش» تلفیق سینما و تئاتر با تکنیک‌های سینمایی است که در آن از کروماکی، جلوه‌های تصویری سینما همراه با تئاتر به منظور جذابیت روایت برای مخاطبان استفاده شده است

مالک حدپور سراج، انوش معظمی، حسام خلیل‌نژاد، ابوالفضل همراه، امیرعلی زارعی، علی‌محمد رادمنش، فاطمه رادمنش، امیرعلی زارعی، مرتضی شاه‌کرم از جمله بازیگران این اثر هنری به شمار می‌آیند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت رایگان به سایت www.hozehhonar.ir مراجعه کنند.

گفت‌وگو: نگار امیری

بیشتر بخوانید:

کوروش زارعی: موسیقی و طراحی صحنه در آثار من، غیرقابل حذف هستند

علت صدای انفجار در برج میلاد مشخص شد

 




مطالب مرتبط

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند
مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد از سخنانش درباره نبود انضباط مالی در چهل‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر سوءبرداشت شده و منظور او زیرسوال بردن زحمت‌های برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی نبوده است.

|

آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند
آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 7 اردیبهشت‌ ۱۴۰3 اعلام شد. طبق آمار منتشر شده از اداره کل هنرهای نمایشی، در تالار هنر، نمایش‌های «انگشتر اسرارآمیز»، «آکادمی پرندگان» و نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» بیش از 100 میلیون تومان ...

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

فرهاد قائمیان در نشست خبری جشنواره امام رضا(ع):

شاهد اتفاقات حیرت‌آوری در بخش روستایی و عشایری حوزه تئاتر بودیم
فرهاد قائمیان در نشست خبری جشنواره امام رضا(ع):

شاهد اتفاقات حیرت‌آوری در بخش روستایی و عشایری حوزه تئاتر بودیم

فرهاد قائمیان در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت اعتراف می‌کنم که در بخش روستایی و عشایری که در حوزه تئاتر و سرود متمرکز بود شاهد اتفاقات حیرت‌آوری بودم که موجب شد تمام مردم روستای‌ کردر زندگی و امکنات‌شان را در اختیار هنرمندان و ...

|

نظرات کاربران