در حال بارگذاری ...

آمار تماشاگران نمایش‌های میدانی سازمان اوج اعلام شد

هم‌زمان با استقبال ۱۰ هزار نفری از نمایش «جهان بانو» طی ۵ روز ابتدایی اجرا، تعداد مخاطبان نمایش‌های میدانی سازمان اوج در سال جاری به ۵۵۰ هزار تماشاگر رسید.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر، «روشنای شب تار»، «تنهاتر از مسیح»، «محشر»، «فصل شیدایی» و «جهان بانو»، نمایش‌های میدانی سازمان اوج در هشت ماه ابتدایی امسال هستند.

اجرای «جهان بانو» که به زندگی زنان تاریخ ساز عالم از ازل تا زمان حال می‌پردازد، از روز پنجم آبان در بوستان ولایت آغاز شده و به مدت ۲۰ شب میزبان مخاطبان است. هر شب ۲ هزار نفر این نمایش را تماشا می‌کنند که تاکنون ۱۰ هزار نفر، مخاطب آن بوده‌اند. «جهان بانو» ساعت ۱۸ اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه و رزرو بلیت رایگان، به سامانه namaticket.ir مراجعه کنند.

«روشنای شب تار»، اولین نمایش میدانی اوج در سال جاری بود که هر شب ۲ هزار نفر به تماشای آن نشستند و مجموع مخاطبان آن از ۶۰ هزار نفر عبور کرد. با پایان این نمایش در بوستان ولایت تهران، نوبت به اجرای «تنهاتر از مسیح» رسید که هر شب میزبان ۴۵۰۰ نفر بود و پس از پایان اجرا، رکورد ۲۵۰ هزار مخاطب برای آن به ثبت رسید.

«محشر»، سومین نمایش میدانی اوج در سال جاری است که در شهر شیراز روی صحنه رفت و در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار نفر به تماشای آن نشستند.

همچنین، بیست و یکمین فصل از نمایش میدانی «فصل شیدایی» در شهر مقدس قم اجرا شد که در نهایت پس از ۱۸ شب اجرا، بیش از ۱۳۰ هزار مخاطب از آن استقبال کردند.

بر این اساس، در مجموع، ۵۵۰ هزار نفر، مخاطب نمایش‌های میدانی سازمان اوج در هشت ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ بوده‌اند که با پایان اجرای «جهان بانو» این رقم بیشتر هم خواهد شد.




مطالب مرتبط

مراسم یادبود زنده‌یاد «مجید فروغی» برگزار شد

مراسم یادبود زنده‌یاد «مجید فروغی» برگزار شد

مراسم یادبود مجید فروغی، فعال رسانه‌ای و مدیرروابط عمومی روز گذشته با حضور خانواده، جمعی از هنرمندان، بازیگران، مدیران و کارکنان معاونت امورهنری، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، اداره کل هنرهای تجسمی، دفتر موسیقی، بنیاد رودکی، دفتر آموزش، سازمان ...

|

«پینوکیو» در تالار هنر نمایشنامه‌خوانی می‌شود

«پینوکیو» در تالار هنر نمایشنامه‌خوانی می‌شود

اولین برنامه نمایشنامه‌خوانی تالار هنر در راستای معرفی آثار برتر جهان در قالب نمایشنامه‌خوانی، به نمایشنامه «پینوکیو» با کارگردانی داوود زارع اختصاص پیدا کرده است که در روزهای ابتدایی اردیبهشت 1403 به صحنه خواهد رفت.

|

تشکیل سازمان هنرهای نمایشی؛ راهی کارآمد برای جلوگیری از زوال هنر مردمی تعزیه

تشکیل سازمان هنرهای نمایشی؛ راهی کارآمد برای جلوگیری از زوال هنر مردمی تعزیه

اسماعیل مجللی پژوهشگر تعزیه، شبیه‌خوان و پژوهشگر استان مرکزی می‌گوید تشکیلات فعلی هنرهای نمایشی در قالب اداره کل فقط می‌تواند مجموعه‌ای در حد یک استان را مدیریت کند و امکانات لازم را برای مدیریت کلان کشور ندارد درحالی‌که تعزیه در تمام استان‌ها ساری و جاری است و بیشتر از ...

|

بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ از بنیاد رودکی

بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ از بنیاد رودکی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بازدید از بنیاد رودکی، دستور لازم جهت بهینه‌سازی این مجموعه را برای پذیرایی شایسته‌تر از هنرمندان و علاقه‌مندان برنامه‌های هنری صادر کرد.

|

نظرات کاربران