در حال بارگذاری ...
از سوی دبیر سی‌و‌چهارمین دوره رویداد

داوران جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

با دعوت قاسم اسماعیلی دهکردی دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری، سه هنرمند عرصه تئاتر و سینمای کشور، داور آثار این دوره از جشنواره شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری، محمدرضا سمیع، محسن سلیمانی فارسانی و رضا گشتاسب، شش نمایش حاضر در بخش مسابقه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری را داوری می‌کنند.

تلاش شده در انتخاب هیئت‌داوران، هم هنرمندان حرفه‌ای تئاتر استان چهارمحال و بختیاری و هم هنرمندان سایر استان‌ها حضورداشته باشند.

محمدرضا سمیع فارغ‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران و یکی از پیشکسوتان هنر نمایش در استان چهارمحال و بختیاری است. او تاکنون آثار بسیاری را در  زمینه هنرهای نمایشی تولید کرده است. از آثار او می‌توان به «در این خراب‌آباد»، «در این بلاد غریبی»، «با من بخوان وطنم»، «نمی‌شناسیم ای دوست»، «غرقاب و دلقک‌ها نمی‌میرند» اشاره کرد. سمیع همچنین در بخش نمایشنامه‌های کودک و نوجوان نیز آثاری دارد که با استقبال خوب مخاطبان تئاتر روبه‌رو شده است. از این آثار می‌توان به «مثل دست‌های قدیمی»، «می‌رود اما ...» و «الاغ سم طلا» اشاره کرد. داوری جشنواره‌های مختلف تئاتر از دیگر فعالیت‌های این هنرمند پیشکسوت استان است.

محسن سلیمانی هنرمند اهل استان چهارمحال و بختیاری، دیگر داور این جشنواره است. سلیمانی دارای مدرک کارشناسی کارگردانی از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر است. او تاکنون در جشنواره‌های بسیاری به‌عنوان داور حضور داشته و بازی در آثار سینمایی و تلویزیونی از دیگر فعالیت‌های این هنرمند پیشکسوت است. «غم و شادی بر بلندا»، «سکوت سنگین خاکستری»، «فرزندان باغ انار»، «حکم هبوط»، «مهتاب بر زمین»، «واگویه‌های مریم»، «جهت فروش»، «چرخ چوبی»، «پیوند آسمانی» و «ققنوس» ازجمله آثاری است که سلیمانی نویسنده و کارگردان آن‌ها بوده است.

رضا گشتاسب یکی از درام­‌نویسان مطرح کشور و اهل استان کهگیلویه و بویراحمد داور دیگر جشنواره است. گشتاسب از نمایشنامه‌نویسان و کارگردانان باتجربه تئاتر ایران است که آثار او در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تئاتر روی صحنه رفته است. ازجمله آثار این هنرمند یاسوجی می‌توان به سه‌گانه «سوءظن و سوسک»، «سه روایت از مردن در یک روز مه­‌آلود»، «خواب برهنۀ برف»، «خرگوش سفید»، «مه‌­آلود مثل یک‌شب»، «مثل روز»، «چاقوی دم‌کردۀ شب»، «یک هفته راه رفتن در بهشت» و... اشاره کرد.

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری به دبیری قاسم اسماعیلی دهکردی  25 تا 28 آبان‌ماه 1401 در شهرکرد برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران