در حال بارگذاری ...
هنرمند حاضر در سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

امین جعفری: حضور در جشنواره‌ها هنرمند را مجبور به قوی‌تر شدن می‌کند

امین جعفری کارگردان حاضر در سی وچهارمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری می‌گوید: تعداد زیاد مخاطب نمایش بستگی به چگونگی برگزاری جشنواره‌ها دارد و این امر هنرمند را مجبور به قوی‌تر شدن و احترام بیشتر به سلیقه مخاطب خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری، امین جعفری دانشجوی دکتری در رشته حقوق خصوصی است او فعالیت نمایشی خود را از سال 1379 با تئاتر دانش‌آموزی آغاز کرده و با حضور در گروه هی جار بروجن در آثار بسیاری حضور داشته است. جعفری امسال با نمایش «قطعه‌ای از قلب آسمان» به‌عنوان بازیگر و سرپرست گروه کارگردانی در جشنواره استان چهارمحال و بختیاری حضور دارد.

امین جعفری درباره موضوع این نمایش در گفت‌وگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: «داستان نمایش در خصوص آرزوها و حسرت‌ها است. این‌که اگر ما بدانیم چند روز دیگر زنده هستیم، چه حسرت‌هایی خواهیم داشت و چه تلاشی برای نرسیدن به آرزوهای دست‌یافتنی‌مان  می‌کنیم.»

او افزود: «انگیزه ما از انتخاب این متن برای اجرای نمایش، متفاوت بودن آن برای افراد گروه بود. هرچند در بخش سخت‌افزار، با چالش‌های زیادی نسبت به دیگر نمایش‌ها مواجه بودیم.»

جعفری توضیح داد: «نمایش «قطعه‌ای از قلب آسمان» به‌صورت گروهی کارگردانی شده است. به این معنی که با شروع متن‌خوانی، با استفاده از توانایی‌های بالقوه افراد گروه، چه بازیگران و چه عوامل پشت‌صحنه، کارگردانی نمایش انجام شد.»

امین جعفری بزرگ‌ترین مشکل خود و گروه را برای این اجرا، تهیه لوازم موردنیاز صحنه دانست و گفت: «در این اثر از صحنه‌های خاص و لوازمی خاص استفاده می‌شود که ما برای تهیه آن‌ها با مشکل روبه‌رو بودیم و مشکل دیگر تعداد بالای پرسوناژ گروه بود که هماهنگی‌ها برای تمرین و آماده‌سازی را سخت می‌کرد.»                      

او تأثیر جشنواره سی و چهارم تئاتر را ترغیب تماشاگران برای دیدن تئاتر دانست و افزود: «تعداد زیاد مخاطب نمایش بستگی به چگونگی برگزاری جشنواره‌ها دارد و این امر هنرمند را مجبور به قوی‌تر شدن و احترام بیشتر به سلیقه مخاطب خواهد کرد.»

این هنرمند در پاسخ به این سؤال که اگر در این جشنواره به مرحله بعدی راه پیدا نکردید چه واکنشی خواهید داشت گفت: «هرکس در پشت‌کاری که انجام داده، واقف به زحماتی که کشیده شده، هست و جایگاه خودش را نسبت به دیگران می‌داند. پس هم ما و هم دیگر گروه‌ها، چه به جشنواره فجر راه یابیم یا نه آثار بعدی‌مان حتماً قوی‌تر خواهد بود.»

جعفری درباره ازسرگیری جشنواره‌های مناطق تئاتر در کشور اظهار داشت: «جشنواره‌ها به‌خودی‌خود ترغیبی برای شروع و ادامه فعالیت‌های نمایشی است ولی در پرانتز می‌گویم که اگر ما بدانیم که با شرکت در این جشنواره‌ها به سطحی بالاتر از استان خود می‌رسیم، مطمئناً خوب است، ولی با همین شرایط خیر. بهتر است که هزینه این نوع جشنواره‌ها به گروه‌های نمایشی اختصاص داده شود. یا هزینه آن برای صرف برگزاری کارگاه‌های آموزشی  شود.»




نظرات کاربران