در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی در حاشیه جشنواره تئاتر سمنان مطرح کرد

کاظم نظری: حضور تماشاگران ثروت اصلی هنر نمایش است

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی که به همراه اسرافیل فرج‌اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور برای حضور در سی و سومین جشنواره تئاتر استان سمنان به شاهرود سفر کرده بود می‌گوید: با حضور در جشنواره استانی از دیدن این همه اشتیاق لذت بردم، حضور مخاطبین که ثروت اصلی هر نمایش تئاتر است بی‌نظیر بود و مردم عاشقانه روی زمین نشستند و آثار را تماشا کردند. خوشحالم که مردم فهیم استان‌ها به تئاتر کشورشان علاقه‌مند هستند

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان سمنان، سی و سومین جشنواره تئاتر استانی سمنان از  25 تا 27 آبان در شهرستان شاهرود برگزار شد. در این جشنواره که دو برگزیده داشت، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی و اسرافیل فرج اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور حضور داشتند.

مدیرکل هنرهای نمایشی، جشنواره تئاتر استان سمنان را خیلی عالی توصیف کرد و گفت: «من شناختی از تئاتر شاهرود و استان سمنان نداشتم اما با حضور در جشنواره استانی از دیدن این همه اشتیاق لذت بردم، حضور مخاطبین که ثروت اصلی هر نمایش تئاتر است اینجا بی‌نظیر بود طوری که مردم عاشقانه روی زمین نشستند و کار بسیار زیبای آخرین روز جشنواره را تماشا کردند. برای من واقعاً جای خوشحالی است که مردم فهیم استان‌ها به تئاتر کشورشان علاقه‌مند هستند و دنبال می‌کنند. ان‌شاءلله ما هم بتوانیم حمایت کنیم و اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.»

او افزود: «نکته دیگری که در این جشنواره برای من خیلی دل‌نشین است این بود که دیدم پیشکسوتان چقدر خوب در کنار جوان‌ها هستند، بدون ادعا کمک و همراهی می‌کنند و این بهترین ثروت برای مملکتم برای هنرمندان ایران زمین است و امیدوارم که هنرمندان جوان استان هم از این پیشکسوت‌ها بهره لازم را ببرند»

نظری درباره آثار منتخب جشنواره تئاتر استان سمنان گفت: «آن‌گونه که من با هیئت داوران گفت‌وگو کردم و به‌صورت میدانی مشاهده کردم، متوجه شدم منصفانه قضاوت شده و امیدوارم که این دو گروه برگزیده هم اصلاحات کارشان را انجام دهند، از تجربه استادان برجسته استان استفاده کنند، کار را پخته‌تر به جشنواره منطقه‌ای بیاورند چون نماینده یک استان هستند و کسانی که جشنواره فجر را دنبال می‌کنند توقع دارند کاری خوب از یک فرهنگ غنی در استان سمنان را ببیند.»

مدیرکل هنرهای نمایشی ادامه داد: «جشنواره تئاتر منطقه‌ای به توسعه تئاتر کشور خیلی کمک می‌کند، گروه‌ها ابتدا در رقابت سالم با هم‌استانی‌های خودشان تجربه به دست می‌آورند و بعد به جشنواره منطقه‌ای و بعد هم به جشنواره بین‌المللی فجر راه پیدا می‌کنند. به‌هرحال جشنواره استانی هم می‌تواند محل معرفی استعدادها و شکوفا شدن خلاقیت‌های جوان‌ها باشد و در این جشنواره سی و سوم استانی سمنان من شاهد این مهم بودم.»
او در پایان گفت: « حضور در جشنواره تئاتر استانی یک تجربه است و در جشنواره منطقه‌ای رقابت با استان‌های دیگر کمک می‌کند گروه‌ها نقاط قوت خودشان را پیدا کنند و ضعف‌هایشان را برطرف کنند و این می‌تواند به رشد تئاتر کشور کمک کنند و این رقابت سالم مجدد و ایجاد شور و نشاط کمک می‌کند گزینه‌های بهتری به جشنواره بین‌المللی فجر معرفی شوند.»

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی: جشنواره‌های استانی زیربنای تئاتر کشور هستند

اسرافیل فرج اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی با تقدیر از هنرمندانی که در جشنواره تئاتر استان سمنان سنگ تمام گذاشتند، گفت: «هنرمندان و تماشاگران با شور و شوق عالی در این دوره از جشنواره شرکت کردند و جشنواره استانی سمنان بسیار پربار برگزار شد.»

او جشنواره‌های استانی را زیربنای تئاتر کشور دانست و افزود: «تئاتر شهرستان‌ها یعنی الفبای تئاتر کشور، گروه‌هایی که در جای‌جای کشور شهرستان‌ها و استان‌ها فعالیت می‌کنند زیرساخت تئاتر کشور هستند و برگزیده‌های جشنواره استانی که به جشنواره فجر معرفی می‌شوند، از جایگاه به‌خصوص و معتبری برخوردارند.»

فرج اللهی برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای جشنواره منطقه‌ای را عرصه‌ای برای تبادل فرهنگ و اطلاعات هنرمندان کشور دانست و توضیح داد: «در این جشنواره هنرمندان گردهم می‌آیند، جلسات هماهنگی دارند و داشته‌هایشان را با همدیگر تبادل می‌کنند و این تبادل مسلماً به عمل می‌رسد، هنرمندان از تجربه خوب دیگران استفاده می‌کنند و همین امر منجر به تولید یا بهبود تولیدات و آثارشان می‌شود. آثاری که نهایتاً به تعالی جشنواره‌ها، جشنواره فجر و تئاتر کل کشورمان منتهی خواهد شد»

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی از همه هنرمندان و همراهانی که در این وضعیت چراغ تئاتر شهرستان‌ها را زنده نگه داشته‌اند تشکر کرد و گفت: «حضور در این جشنواره‌های استانی تئاتر را زنده نگه می‌دارد و من دست هنرمندانی که با اشتیاق در این جشنواره‌ها شرکت کرده‌اند می‌بوسم.»




مطالب مرتبط

گزارش آیین گشایش چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

برگزیدگان چهار بخش «رادیو تئاتر»، «نمایش‌‌های تلویزیونی»، «نمایشنامه نویسی» و «پژوهش» معرفی شدند
گزارش آیین گشایش چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

برگزیدگان چهار بخش «رادیو تئاتر»، «نمایش‌‌های تلویزیونی»، «نمایشنامه نویسی» و «پژوهش» معرفی شدند

در آیین گشایش چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برگزیدگان چهار بخش «رادیو تئاتر»، «نمایش‌‌های تلویزیونی»، «نمایشنامه نویسی» و «پژوهش»، معرفی شدند.

|

با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی

استقبال چشمگیر از جشنواره تئاتر راه ابریشم در سمنان ادامه‌ دارد
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی

استقبال چشمگیر از جشنواره تئاتر راه ابریشم در سمنان ادامه‌ دارد

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، اسرافیل فرج اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی و حسن رونده مسئول هماهنگی امور استان‌ها اداره کل هنرهای نمایشی امروز (16 دی) با حضور در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان در کنار تماشاگران و علاقمندان هنرهای نمایشی به تماشای آثار خیابانی و صحنه‌ای ...

|

با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کشور

همایش علمی جبار باغچه‌بان در مرند برگزار شد
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کشور

همایش علمی جبار باغچه‌بان در مرند برگزار شد

در حاشیه برگزاری دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باغچه‌بان، همایش علمی جبار باغچه‌بان با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور و استادان عرصه‌های علمی و هنری کشور در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد مرند برگزار شد.

|

گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری

کاظم نظری با اشاره به عملکرد مثبت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و نبود نگاه شخصی و سلیقه‌ای در بررسی آثار، از پای کار بودن همه مدیران تئاتری سخن گفت.

|

دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده
دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده

سال گذشته ۵ هزار و ۴۲۱ عنوان نمایش روی صحنه رفت، این آمار رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱نشان می‌دهد. تعداد دفعات اجرا و تعداد تماشاگران نیز به ترتیب ۴۷ و ۲۹ درصد رشد داشته‌اند.

|

ایستادن کنار ملتی که جهان بر رنجش چشم بسته است

دعوت کاظم نظری از هنرمندان کشور برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس
ایستادن کنار ملتی که جهان بر رنجش چشم بسته است

دعوت کاظم نظری از هنرمندان کشور برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس

کاظم نظری، با انتشار پیامی هنرمندان کشور را به حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد. در بخشی از پیام مدیر کل هنرهای نمایشی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی آمده است ایمان واثق دارم تا رسیدن به آزادی قدس راه چندانی نخواهیم داشت.

|

نظرات کاربران