در حال بارگذاری ...

امام خمینی (ره) سر سلسله هنرمندان زمانه است

هنرمندان تئاتر به همراه دیگر بخش‌های مختلف معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز صبح به مناسبت بیستمین سالگرد رحلت ملکوتی امام خمینی(ره)، با آرمان‌های آن امام فقید تجدید میثاق کردند.

به گزارش سایت ایران تئاتر، در این مراسم که محمد دشت‌گلی معاون مرکز هنرهای نمایشی و مهدی حاجیان مسوول امور استان های مرکز نیز در آن شرکت کرده بودند، فرشید ابراهیمیان، هادی مرزبان، کریم اکبری مبارکه و آرش عباسی از هنرمندان تئاتر نیز حضور داشتند.
در ابتدای مراسم که در حسینیه جماران برگزار شد، محمدحسین صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که جلوه‌های بیشتری از اندیشه‌های امام عروج پیدا کرده، گفت:«راهی که امام پیش پای ما گذاشت، هر چه مشمول زمان می‌شود، جلوه‌های زیباتری از آن عروج پیدا می‌کند و حقایق آن بیشتر آشکار می‌شود.»
وی افزود:«امروز بسیاری از انقلاب‌های جهان تاثیر پذیرفته از تفکر امام است و امام خمینی(ره) سر سلسله هنرمندان زمانه است. او کسی است که زمانه را به درستی می‌شناخت.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که هنر هنرمندان بزرگ، حق‌طلبی در مقابل زیاده‌خواهان و مستکبران است، اضافه کرد:«هم اکنون مسیر برای انگیزه‌های امام گشوده‌تر از هر زمانی است و می‌توان با ابتکار اندیشه‌های امام، حرکت رو به پیشرفتی داشت.»
وی در پایان تاکید کرد:«هنرمندان و اصحاب فرهنگ و دیگر خدمت‌گزاران در این عرصه همه نقش موثری در گسترش اندیشه‌های امام و آرمان‌های انقلاب داشته‌اند.»
در ادامه این مراسم سیدحسن خمینی نوه امام خمینی(ره) در جمع هنرمندان گفت:«انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است. انقلابی است که رهبرش فیلسوفی فقیه و سردمدارانش اصحاب فرهنگ هستند و پیروزی آن به مدد تلاش روزنامه‌نگاران و اصحاب فرهنگ و هنر محقق شده است.»
وی در ادامه گفت:«بقای این انقلاب نیاز به اصحاب فرهنگ دارد. انقلابی که به خاطر دین‌داری و فرهنگ و اندیشه پدید آمده است با یاری اصحاب فرهنگ و اندیشه تداوم می‌یابد و برای حفظ ارزش‌ها نیاز به اسباب فرهنگی است.»
وی در پایان گفت:«شرط پیروزی این انقلاب محور قرار گرفتن اسلام و دین است، از این رو وجود طبقات مختلف در جامعه معنی ندارد و همه با هم برابرند.»
از دیگر برنامه‌های این مراسم، اجرای قطعه"انتظار فرج" توسط گروه کر دفتر موسیقی بود.
این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونان مطبوعاتی، هنری و سینمایی برگزار شد.
برای دیدن آلبوم عکس اینجا را کلیک کنید.