در حال بارگذاری ...

میزبانی سمینار چهاردهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی ـ سنتی ‌از ‌پژوهشگران 12 کشور خارجی

سمینار بین‌المللی چهاردهمین جشنواره نمایش‌های آئینی ـ سنتی با حضور پژوهشگرانی از ۱۲ کشور مختلف دنیا در روزهای ۸ تا ۱۰ مرداد برگزار می‌شود. به گزارش سایت ایران تئاتر، در نخستین روز این سمینار، شیرجان وزیری از افغانستان درباره"آئین‌های نمایشی نوروز در افغانستان‌"، استفانو جونکی از ایتالیا درباره"نمایش‌های سنتی ایتالیا"، دکتر حجت اسدیان از فنلاند درباره"ریشه‌های مشترک نمایش‌های آئینی ـ سنتی جهان" و دکتر آیلین بلومنتال از آمریکا سخن خواهند گفت.

در ادامه و در دومین روز سمینار پرفسور هاشم هاشمی از آلمان درباره"نمادهای نمایشی آئینی در ظهور اسطوره‌های فرهنگی و تبلیغی معاصر غرب" نانسی تاکه یاما از سنگاپور درباره"ماندالاهای تبت" توشیاکی از ژاپن درباره"نمایش نو ژاپن"، دکتر گریستینا نگرن از سوئد درباره"تئاتر آئینی در هند، چین و بنگلادش"، سوبهاش کومار از هندوستان درباره"نمایش عروسکی سنتی در هند"، پروفسور جان بل درباره نمایش"بومیان آمریکا"، دکتر اسرا دوغان از ترکیه درباره"نمایش سنتی قره‌گوز و حاجی وات" مقالات خود را ارائه خواهند داد.
و در آخرین روز سمینار نیز دکتر کلر الیزابت دولان از آمریکا درباره نمایش بومیان آمریکا سخن خواهد گفت و کارگاهی نیز تحت عنوان"کاتاکالی" با حضور راجندران پیالای هندی برگزار خواهد شد.
گفتنی است در این سمینار دو اثر مشترک میان پژوهشگران ایرانی و خارجی ارائه خواهد شد که نخستین پژوهش به"آئین‌های نمایشی در بوشهر و تانزانیا" اختصاص دارد که توسط شریفیان و یاراحمدی از بوشهر و شریفه اسماعیل مناب از تانزانیا تهیه شده است و دومین پژوهش مشترک تحت عنوان"آئین‌های نمایشی در ترکمن صحرا و ترکمنستان" توسط دکتر مجید تکه از ترکمن صحرا و چاغری محمد مرادف از ترکمنستان ارائه می‌شود.
چهاردهمین جشنواره بین‌المللی نمایش آئینی ـ سنتی از 8 تا 16 مرداد ماه برگزار می‌شود.