در حال بارگذاری ...

معرفی برگزیدگان شانزدهمین سوگواره تعزیه کرمان‌

برگزیدگان شانزدهمین سوگواره تعزیه کرمان، از سوی حوزه هنری این استان معرفی شدند.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از حوزه هنری، هیات داوران شانزدهمین سوگواره تعزیه استان کرمان، در مراسم اختتامیه این سوگواره  با حضور رییس حوزه هنری استان و جمعی از علاقه‌مندان، از ‌سید عظیم موسوی ‌و ‌مظفر قربان نژاد‌ به عنوان پیشکسوتان تعزیه کشور قدردانی شد و «ثارا... انکوتی» در نقش‌«شبیه حارث» در تعزیه دو طفلان مسلم از هیات تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل ده زیار، ‌رضا میراحمدی‌ در نقش «شبیه شمر» در تعزیه «حراز» از هیات تعزیه خوانی علی اصغر هوتک، ‌حسین میراحمدی‌ در نقش«شبیه مسلم» در تعزیه مسلم از هیات تعزیه خوانی سیدالشهدای هوتک را به عنوان برگزیده، معرفی کردند.
همچنین گروه داوری، از «حمید سعادتی سمعان» در نقش مخالف خوان تعزیه عباس و شوزب در هیات تعزیه‌خوانی «علی اکبر سرآسیاب شش»، «محمد افضلی» و «حمیدرضا افضلی» در نقش‌های دو طفلان مسلم در تعزیه دو طفلان مسلم در هیات تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل ده زیار، ‌هوشنگ انکوتی‌ در نقش حُر از هیات تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل ده زیار به خاطر پوشش لباس مرتب و مناسب حر و «محمد سلیمی» در نقش «شبیه شمر» در تعزیه حضرت عباس از هیات تعزیه خوانی کهنوج، تقدیر کردند.
رییس حوزه هنری استان کرمان در این سوگواره «عباس سالاری»، لوح تقدیر این حوزه هنری را به «ماشاا... احمدی نژاد» به پاس تلاش‌های بسیار وی در برگزاری این سوگواره، تقدیم کرد.
در مراسم اختتامیه سوگواره، «عباس سالاری» زمان برگزاری سوگواره سراسری تعزیه بعدی را دهه دوم فاطمیه‌ در سال 89 اعلام کرد و گفت: تعزیه کرمان، علی رغم برگزاری شانزده دوره سوگواره تعزیه در استان و دو دوره برگزاری سوگواره سراسری و همچنین برپایی نزدیک به 150 مجلس تعزیه در طول هر سال، توسط گروه‌های تعزیه‌ کرمان در داخل و خارج از استان، هنوز در کشور ناشناخته مانده و همین امر، عدم ثبت ملی تعزیه استان را به دنبال داشته است.
وی در ادامه خطاب به همه دست اندرکاران گروه‌های تعزیه گفت: تعزیه‌خوانان، سرپرستان گروه‌های تعزیه و معین‌البکاهای تعزیه‌های کرمانی، تمامی مدارک موجود در گروه‌ها را که ثابت کننده سابقه تعزیه در استان است، به منظور پیگیری برنامه ثبت ملی تعزیه کرمان، به حوزه هنری این شهر تحویل دهند.