در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد

انتشار سه نمایشنامه برتر جشنواره تئاتر استان همدان

مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از انتشار صوتی سه نمایشنامه برتر جشنواره تئاتر استان همدان توسط هلدینگ سپندار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اعلام این خبر گفت: نمایشنامه «بی‌وقفه یاغی» به نویسندگی سجاد طهماسبی از تویسرکان، نمایشنامه «بساوایی» به نویسندگی سعید حسین‌پور از ملایر و نمایشنامه «شب عید» به نویسندگی مهدی شادمانی روشن از همدان که رتبه‌های اول تا سوم بخش نمایشنامه‌نویسی دوره سی‌وسوم تئاتر استان همدان را کسب کرده‌ بودند، در سه عنوان کتاب توسط انتشارات آواهیا و موسسه فرهنگی هنری سپندار جاودان خرد منتشر شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه توضیح داد: هلدینگ سپندار در تفاهم‌نامه‌ای با ستاد برگزاری جشنواره متعهد به انتشار دو نمایشنامه، در یک کتاب بود که با رأی هیئت‌ داوران جشنواره سه نمایشنامه معرفی شد و مدیرعامل هلدینگ سپندار، نمایشنامه سوم را نیز پذیرفتند و اکنون این سه نمایشنامه در سه جلد مجزا، منتشر شده است.

او همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس ایده‌ای که در خانه خلاق و نوآوری سپندار اجرایی شده، دو نمایشنامه «بی‌وقفه یاغی» و «بساوایی» با رمزینه پاسخ‌ سریع (QR) رمزگذاری شده و نسخه صوتی آن‌ها، همراه متن مکتوب به مخاطب ارائه می‌شود که در تاریخ ادبیات نمایشی بی‌سابقه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان تصریح کرد: این اداره کل از ایده‌های نو و برنامه‌های ابتکاری در حوزه فرهنگ و هنر حمایت می‌کند.




نظرات کاربران