در حال بارگذاری ...

برگزیدگان نخستین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «سردار جنگل» معرفی شدند

برگزیدگان نخستین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «سردار جنگل» از مجموعه برنامه‌های کنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک، طی مراسمی جمعه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۱ در تالار مرکزی رشت معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گیلان، هیئت‌داوران جشنواره متشکل از فرهاد قائمیان، علیرضا اوسیوند و وحید لک پس از مشاهده و ارزیابی 10 اثر نمایشی از استان‌های لرستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، همدان و تهران نتایج خود را در بخش‌های طراحی بروشور و پوستر، طراحی و ساخت موسیقی، چهره‌پردازی، طراحی لباس، طراحی فضا، طرح و ایده، بازیگری و کارگردانی به شرح زیر اعلام کردند:

طراحی پوستر و بروشور

هیئت‌داوران در این بخش معتقد است گرافیک یکی از شاخه‌های هنری و بسیار فنی است که می‌بایست شامل زیبایی‌شناسی و تخصصی ازجمله نوشتار، کنتراست، اندازه چاپ، اطلاعات کامل نمایش، ایده پردازی را بسیار موردتوجه قرار داد ازاین‌رو و با تأکید بر موارد اشاره‌شده ضمن تقدیر و اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی به سهیل عرب و علی حاجی پور طراحان پوستر و بروشور نمایش «کوچک خان» از شهر بوشهر، جایزه برگزیده این بخش را شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به طراح پوستر و بروشور نمایش «قهرمان» جلال حسنوند از تهران اهدا کرد.

طراحی و ساخت موسیقی

ضمن تقدیر و اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی به طراح موسیقی نمایش «هیبت» مهرداد پاک‌نهاد در این بخش هیچ اثری را حائز رتبه‌ برگزیده ندانست.

چهره‌پردازی

در این بخش با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی از طراح گریم نمایش «می جان جانان»، فاطمه جان بزرگی تقدیر به‌ عمل آورد.

طراحی لباس

در این بخش با اهدا لوح سپاس و هدیه نقدی به آرش رضایی طراح لباس نمایش «می جان جانان» از استان لرستان، جایزه ویژه این بخش شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به طراح لباس نمایش «هیبت» عبدالله بهادری از استان گیلان اهدا شد.

طراحی فضا

در این بخش هیئت‌داوران با توجه به زیبایی‌شناسی صحنه نمایش، ضمن تقدیر و اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی به امید راهور طراح فضای نمایش «قهرمان» از شهر تهران، جایزه ویژه این بخش شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی را به عبدالله بهادری طراح فضای نمایش «هیبت» از استان گیلان اهدا نمود.

بازیگر زن

هیئت‌داوران در این بخش با اهدا لوح سپاس و هدیه نقدی از گروه فرم بازیگران زن نمایش «می جان جانان» تقدیر به عمل آورد.

رتبه سوم: در این بخش لوح سپاس و جایزه نقدی هیئت‌داوران به بازیگر زن نمایش «میم مثل میرزا» آرزو علی پور از شهر لاهیجان اهدا شد.

رتبه دوم: لوح سپاس و جایزه نقدی رتبه دوم بازیگری زن به بازیگر زن نمایش «قهرمان» نجمه مهرابی از تهران اهدا شد.

رتبه نخست: هیئت‌داوران جایزه رتبه‌بندی اول این بخش شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به بازیگر نمایش «هیبت»، ندا عباسپور اهدا کرد.

بازیگری مرد

هیئت‌داوران از دو هنرمند پیشکسوت عرصه بازیگری با اهدا لوح سپاس و هدیه نقدی تقدیر به عمل آورد؛ سعید ذبیحی بازیگر نمایش «تن بی‌سر، سر بی تن» از کرمانشاه و آقای منوچهر امیری بازیگر نمایش «میم مثل میرزا» از گیلان.

هیئت‌داوران با اهدا لوح سپاس و هدیه نقدی از بازیگر مرد نمایش «کوچک خان» احسان احمدزاده از بوشهر تقدیر به عمل آورد.

رتبه سوم: جایزه رتبه سوم بازیگری مرد شامل لوح سپاس و هدیه نقدی به بازیگر نمایش «میم مثل میرزا» احمد شریفی از شهر لاهیجان اهدا شد.

رتبه دوم: جایزه رتبه دوم بازیگری مرد شامل لوح سپاس و هدیه نقدی به بازیگر نمایش «قهرمان» امید حمیدی از شهر تهران اهدا کرد.

رتبه نخست: جایزه رتبه اول شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی به بازیگر نمایش «می جان جانان» آرش رضایی از شهر ازنا استان لرستان اهدا کرد.

کارگردانی

در این بخش هیئت‌داوران با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی از کارگردان نمایش «کوچک خان» شیما جوادپور از بوشهر به عمل آورد.

رتبه سوم: جایزه سوم کارگردانی به‌صورت مشترک به کارگردانان نمایش‌های «قهرمان»، آقای امید راهوار از تهران و «میم مثل میرزا» امیر امینی از لاهیجان اهدا شد.

رتبه دوم: جایزه دوم کارگردانی نمایش «می جان جانان» آرش رضایی از شهر ازنا استان لرستان اهدا شد.

رتبه نخست: جایزه اول به کارگردان نمایش «هیبت» عبدا... بهادری از گیلان تعلق گرفت.

نمایش‌های برگزیده

هیئت‌داوران نمایش‌های «هیبت» و «قهرمان» را بدون در نظر گرفتن اولویت به دبیرخانه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌کند.




نظرات کاربران